avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 711 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... plata co
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

plata co

Buna seara! Ma confrunt cu urmatoarea problema> am lucrat 2 luni si 2 sapt intr-o scoala (sunt profesor),iar contabila m a sunat azi sa ma informeze ca ea nu are cum sa imi plateasca concediul de odihna pentru ca nu am 3 luni complete la ei. E adevarat? Cum o pot contrazice ? Imi puteti da un raspuns? Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: balasaf , utilizator 12:33, 26 Iulie 2017
Nu este adevarat.

Codul Muncii nu mai reglementeaza acordarea CO dupa desfasurarea unei anumite perioade de timp lucrate.

Asadar, acordarea CO nu mai este conditionata de a desfasurara activitatii o anumita perioada de timp, insa CO se acorda proportional cu perioada efectiv lucrata.

art.144 C.mun.
....
(2) Dreptul la concediu de odihna anual nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renuntari sau limitari.


Art.146 C.mun.
....
(3) Compensarea in bani a concediului de odihna neefectuat este permisa numai in cazul incetarii contractului individual de munca.
Va multumesc!Așadar scoala va trebui sa îmi plătească zilele de concediu odihna aferente celor 2 luni și ceva lucrate. Ce articol le voi prezenta? Menționez ca sunt deja în co, dar nu vor sa îmi vireze banii motivând ca nu am 3 luni întregi.
Ultima modificare: Miercuri, 26 Iulie 2017
balasaf, utilizator
Puteti invoca :
Codul Muncii - art.144 alin.2 ; art.146 alin.3

Ordinul 5559/2011:
Art. 2
(1)Cadrele didactice beneficiază de concediu de odihnă cu durata integrală dacă au prestat activitatea în baza unui contract individual de muncă, cu durată nedeterminată ori determinată, în tot cursul anului şcolar sau universitar.