Bună ziua,
Zilele trecute am fost prins cu radarul într-o localitate cu limita de 50 km/h, eu având 103 km/h (cel puțin așa mi-a fost arătat pe dispozitivul radar). Datorită oboselii (veneam din Grecia), am omis faptul că aveam pilotul automat (tempomatul) setat la 100km/h, scriind în PV -"nu am mențiuni".#-o
Voi face o contestație în care voi cere certificatul de omologare a aparatului radar, buletinul de verificare metrologică a aparatului radar şi autorizaţia de operator radar pentru agentul respectiv. Un alt lucru ciudat, PV a fost realizat de agentul aflat la volan.
Dacă mă puteți ajuta, vă rog, cu câteva sfaturi -
Știu că, contestația se depune la Judecatoria pe raza careia a avut loc contraventia (Buzău), în cazul meu o voi trimite prin poștă, locuiesc în Iași...
De unde obțin certificatul de grefa pentru a putea prelungi dovada și în cât timp se eliberează acel certificat de grefă?
Dacă din buletinul de verificare metrologică a aparatului radar reiese o marjă de eroare de 3% am șanse de câștig?
Vă mulțumesc!
In certificatul metrologic nu este specificat nimic de marja de eroare a aparatului radar. Aveti șanse de câștig doar dacă documentele solicitate vor lipsi sau dacă pe înregistrarea radar nu este evidențiată fara echivoc viteza consemnată în PV.
Certificatul de grefa se eliberează imediat după depunerea plângerii contravenționale de la judecătoria unde ati depus-o
În NORMA DE METROLOGIE LEGALA NML 021-05 din 23 noiembrie 2005, scrie așa
3.1.1. Erori maxime tolerate pentru masurarea vitezei:
- in regim de deplasare, pentru masurarea vitezei autovehiculelor aflate in trafic, eroarea maxima tolerata este de:
- ± 4 km/h pentru viteze pana la 100 km/h;
- ± 4% din valoarea masurata pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h."
Dacă contestația va fi trimisă prin poștă, este necesară o altă cerere pentru a primi acel certificat de grefă?
latka
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Eroarea maxima admisa este folosita doar pentru verificarea metrologica a dispozitivului. Daca acel dispozitiv indica pe tot intervalul sau de masura, incadrindu-se (in plus, sau in minus) in banda de eroare admisa, atunci se considera dispozitivul admis si valoarea indicata de el reala. Deci, in cazul dvs. valoarea de 103 hm/h se considera o valoare indicata reala. Pe de alta parte, daca nu sunteti convins de justetea acestui argument (se aplica la toate aparatele de masura), imaginati-va ca la verificarea metrologica la o viteza reala de 100 km/h, acel aparat indica 97, deci la 103 km/h indicati se poate sa fi avut, sa zicem, 106. Dvs. luati de bun tempomatul, aveti vreo dovada ca acel dispozitiv v-a reglat o viteza constanta de 100 km/h ?
Acesta este un mod de utilizare a tuturor aparatelor de masura, fiti convins ca doua aparate puse in acelasi loc, sa indice acelasi lucru, vor da intotdeaina rezultate diferite.
Pe de alta parte, asa cum a fost anterior spus, in autorizatia anuala (nu veti primi nici un certificat de omologare, ci doar un aviz metrologic valabil pe un an de zile, aceste aparate radar au fost omologate in 2009) pe care o veti primi in copie, daca veti depune plingere, nu este specificat decit ca aparatul radar e declarat admis. Ati avea sanse de cistig doar daca acel aparat are autorizatia expirata, la momentul inregistrarii dvs.
Vă mulțumesc pentru răspuns. Da domnule latka, iau de bun tempomatul pentru că viteza de pe gps este cu 2-3 km mai mică, în concluzie 99 de km/h, nu pot însemna în nici-un caz 103 km pe radar, atât timp cât pe GPS viteza este 97 de km! De ce pe radar este mai mare cu 4 km dacă indică viteza reală, fără nici o abatere? Sper că înțelegeți ce vreau să spun!
Din păcate nu am nici o dovadă, doar coroborând viteza de pe gps, cu cea de pe mașină.
Dacă e lege, să fie corectă. Eu nu-mi permit să stau 3 luni fără permis din cauza unei erori a dispozitivului lor radar....
latka
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Eu va inteleg, insa din punct de vedere tehnic nu aveti dreptate :
1. Ce marja de eroare are dispozitivul GPS pe care il folositi pentru determinarea vitezei ? Are aviz metrologic ?
2. Sa zicem ca aparatul radar a indicat in acel moment 103 km/h si viteza reala ar fi fost 100km/h. Din punct de vedere metrologic (cf. normei ce tocmai ati precizat-o) el se incadreaza perfect in marja de eroare admisa, deci nu poate fi contestat, este perfect legal. Imaginati-va o lume in care ne indoim de toate aparatele de masura, ca ar masura exact, fara eroare, in fiecare zi. Credeti ca o asemenea societate functioneaza ?
3. Nu exista aparat de masura fara eroare. Nu exista metoda de determinare instant a faptului ca acel aparat indica in marja sa de eroare, sau nu, fara a fi testat prin comparatie cu un altul considerat etalon, sau printr-o metoda mult mai precisa, acest lucru putindu-se face pe un stand adecvat.