Va adresez o intrebare privind un salariu virat gresi.
La inceputul anului acesta m-am angajat la o firma de recrutare care facea leasing de personal pentru o alta societate. Timp de 6 luni am lucrat la firma de recrutare dupa care ni s-a propus sa devenim angajati pentru firma la care faceam leasingul de personal. in jurul datei de 27.07.2009 am semnat contractul de munca cu noul angajator, care avea sa intre in vigoare incepand cu data de 03.08.2009. Intre timp am accepptat alta oferta de munca de la alta companie. Am discutat situatia cu superiorul meu de atunci, i-am spus ca nu vreau sa continui in cadrul companiei pentru care am semnat contractul. Ea mi-a raspuns, dupa ce a purtat anumite discutii cu superiori de ai iei ca pot sa plec, trebuie doar sa imi dau demisia de la firma de recrutare. am intrebat daca trebuyie sa fac ceva si cu contractul semnat pe 27.07.2009 si mi-a zis ca nu, acela nu se va inregistra. Am luat-o ca atare, mi-am dat demisia doar de la firma de recrutare incepand cu data de 10.08.2009, firma care mi-a facut carte de munca. In urma cu cateva zile am primit un telefon princare mi se spunea ca fost facuta o greseala, ca defapt contractul meu de munca s-a inregistrat si mi s-au cerut mai multe detalii privind data cand am inceput munca la alt angajator. Am dat toate detaliile. Am fost totusi curios, si am verificat si cardul de salariu. Primisem salariul pentru luna august, in intregime. Eu am scos acei bani dupa cont. Poate acel angajator sa imi ceara banii inapoi? in conditiile in care a fost greseala lor ca mi-au inregistrat contractul si mi-au virat banii in cont?
In situatia dvs. sunt aplicabile dispozitiile Codului muncii, art.272:
Art. 272. [restituirea sumelor nedatorate şi bunurilor necuvenite]
(1) Salariatul care a încasat de la angajator o sumă nedatorată este obligat să o restituie.
(2) Dacă salariatul a primit bunuri care nu i se cuveneau şi care nu mai pot fi restituite în natură sau dacă acestuia i s-au prestat servicii la care nu era îndreptăţit, este obligat să suporte contravaloarea lor. Contravaloarea bunurilor sau serviciilor în cauză se stabileşte potrivit valorii acestora de la data plăţii.