avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 812 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Cum sa declar venitul din freelancing?
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Cum sa declar venitul din freelancing?

Vreau sa lucrez ca si freelancer (lucrez cu clienti din strainatate online fara contract de munca) si vreau sa declar venitul la ANAF pentru a fi in legalitate.

Mai multe persoane mi-au spus ca trebuie sa fiu PFA pentru asta. Dar din cate am inteles eu, ca si PFA as fi implicat in multa birocratie si viata mea ar fi complicata.

Vreau doar sa imi platesc taxele fara sa fiu hartuit de institutiile statului. Nu pot sa fac asta ca persoana fizica?
Ultima modificare: Marți, 19 Septembrie 2017
bogdansntk, utilizator
Cel mai recent răspuns: Madalin Ioan , Contabil 12:11, 20 Septembrie 2017
Cand obtineti in forma continua venituri din activitati economice este obligatoriu sa va inregistrati sub forma unei entitati economice (PFA, I.I. SRL). Trebuie vazut ce activitate desfasurati. Poate va inregistrati ca PFA cu norma de venit. Asta inseamna, ca orice venit inregistrati (pana la 100.000 de euro) platiti impozit si contributii fixe. Daca depasiti 220.000 lei veti devenii platitor de TVA. Un PFA / I.I.cu norma de venit inseamna o entitate cu cea mai scazuta birocratie din Romania.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pfa norma venit - plafon 100.000 eur sau 65.000 eur (220.000 lei) ovidiu2929 ovidiu2929 Buna ziua Incerc sa gasesc detaliile corecte despre limita pe care un PFA cu norma de venit o are. In unele locuri se specifica pragul de 100.000 EUR - si ... (vezi toată discuția)
Legalitate activitate freelancer Iulia_8891 Iulia_8891 Care este forma juridica de organizare ideala pt un freelancer? Exista posibilitatea de a plati doar impozit pe profit fara a avea un SRL/PFA? (vezi toată discuția)