Buna ziua,
am incheiat un contract de prestari servicii cu o societate din spania, in baza caruia el trebuie sa-mi livreze calculatoare si softuri. Problema e ca societatea din spania vrea sa emita factura prin sucursala pe care o are in Romania. Este posibil?
Multumesc anticipat pentru ajutor
Conform ART. 29 ( Veniturile unui sediu permanent) Cod Fiscal:
(1) Persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania au obligatia de a plati impozitul pe profit pentru profitul impozabil care este atribuibil sediului permanent.
(2) Profitul impozabil se determina in conformitate cu regulile stabilite in cap. II al prezentului titlu, in urmatoarele conditii:
a) numai veniturile ce sunt atribuibile sediului permanent se includ in veniturile impozabile;
b) numai cheltuielile efectuate in scopul obtinerii acestor venituri se includ in cheltuielile deductibile.
Implicit, sucursala poate efectua activitati economice, daca este intr-adevar sediu permanent, in definitia din Codul Fiscal si Acordul bilateral de evitare a dublei impuneri cu Spania. Daca ati folosit termenul “sucursala” in sensul de “reprezentanta”, aceasta NU poate desfasura activitati economice, ci doar activitati premergatoare comertului (studii de piata, marketing, etc). Ca urmare, inteleg ca firma mama doreste sa derulati activitatea comerciala prin reprezentantul lor fiscal in RO, ceea ce pare OK. Ar fi interesant de stiut cum s-a convenit acest lucru prin clauzele contractuale.
Aspectele acestea internationale le gasiti in Codul Fiscal, la art.29-32, precum si in Normele metodologice Cod Fiscal; Acordul bilateral de evitare a dublei impuneri cu Spania si Legea 31/1990 (art.41-45)
Multumesc frumos pentru raspuns. Este vorba de sucursala, nu de reprezentanta. In contract s-a prevazut doar ca factura sa fie emisa de sucursala si sa viram banii in contul acesteia din Romania.