Buna ziua! O cunostinta se confrunta cu o problema. La depunerea dosarului de pensionare, a descoperit ca are carnetul de munca nestampilat si nesemnat de catre unitatea emitenta, aceasta fiind un fost CAP. Cum arhivele fostelor CAP au disparut (au fost distruse), persoana respectiva nu are cum sa faca rost de o adeverinta privind vechimea si perioada in care a lucrata acolo. S-a apelat la instanta, iar instanta a respins de la bun inceput proba cu martori. Ce este de facut pentru ca totusi, acest om sa poata beneficia de pensie, avand in vedere toate cele relatate? Multumesc!
La dosarul depus de cunostinta aceasta, a depus copie de pe carnetul munca, copii de pe toate adeverintele de la societatile unde a mai fost incadrat, copie de pe raspunsurile Casei de Pensii si copie de pe adresa de la Primarie, pe care scrie ca nu se pot certifica datele inscrise in carnetul de munca, deoarece Primaria nu mai detine arhiva, deoarece aceasta din urma a luat foc. Casa de Pensii a depus o intampinare in care cere respingerea actiunii ca nefondata, deoarece raspunsul lor este indreptatit, atata vreme cat solicitantul nu intruneste conditiile de pensionare (si aici intervine problema cu probarea celor 19 ani la CAP).
Problema este ca acest om cum ar putea altfel sa certifice faptul ca a lucrat acolo? Asta in vreme ce persoana care a intocmit carnetul de munca a omis sa il stampileze la unitatea emitenta. Eu ma mai intreb un lucru. Cum, in 40 de ani de la deschiderea carnetului de munca, nicio institutie, inclusiv ITM (pentru ca exista si inscrieri facute de ITM in acel carnet) si CJPAS (cand au realizat scanarea carnetelor de munca) nu a vazut ca acel carnet nu detine stampila, deci, practic, trebuia anulat si cautate de mai de demult adeverinte? Pentru ca eu, personal, cred ca arhivele fostelor CAP-uri au "luat foc" mult mai tarziu.