avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 314 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Obtinere autorizatie/aviz ISU
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Obtinere autorizatie/aviz ISU

Buna ziua! Apelez la dumneavoastra pentru ca efectiv nu mai stiu pe cine sa intreb si nici ce sa mai inteleg. Situatia e in felul urmator: firma pentru care lucrez a luat in chirie o parte a unei fabricii de 3.000 de mp (fabrica construita in anul 2013, fara etaje, nou nouta, care nu s-a dat in folosinta niciodata). Activitatea noastra este productia de peleti (aceasta este si destinatia fabricii, cum reiese din certificatul de inregistrare). Suntem in curs de a aduce utilajele necesare din Italia iar, intre timp, trebuie sa ne ocupam de obtinerea tuturor autorizatiilor, printre care si cel ISU. Am contactat o buna parte din firmele de specialitate gasite pe net, singura care ne-a raspuns fiind Civil Pro (suntem in Suceava). Au venit la fata locului, ne-au cerut scenariul de securitate la incendiu, planurile fabricii si alte documente pe care proprietarul fabricii spune ca nu le are (tot ce avem e un plan de amplasament, scenariul nu exista, cel putin asa sustine proprietarul). Firma respectiva, pentru a simplifica lucururile, ne-au spus ca poate fi o solutie aceea de a declara ca am luat in chirie un spatiu mai mic de 600 mp, caz in care, daca cei de la ISU Suceava vor fi de acord, nu ar mai fi nevoie de autorizatia de la ei. Proprietarul fabricii ne-a facut o hartie scrisa in care mentioneaza ca ne-a dat in chirie 580 de mp ... doar ca baietii de la Civil Pro ne-au abandonat complet ... nu ne-au mai raspuns nici la telefon, nici pe mail-uri (am insistat sa-i contactam timp de 2 luni, fara nici un rezultat). Acum, cand suntem pe punctul de a avea in curand toate utilajele in incinta fabricii, deci pe punctul de a incepe relativ repejor productia, vazand ca nu ne putem baza pe nici o firma de aici din zona, am zis sa ne ocupam noi personal de acest aspect. Prin urmare, zilele trecute am fost si am vorbit cu cineva de la ISU Sv, care ne-a spus ca autorizatia nu se da pe o portiune din spatiul total al fabricii (deci solutia oferita de Civil Pro cu cei 580 de mp nu e viabila), ci pe intreaga suprafata a cladirii, chiar daca in folosinta se da doar o parte din ea; domnul respectiv ne-a spus si ca cel care trebuie sa ceara autorizatia si sa suporte si cheltuielile aferente este proprietarul cladirii; si ca va fi mai greu de obtinut autorizatia acum, dat fiind ca nu a avut-o la momentul ridicarii constructiei (de fapt toti ne-au intrebat cum a putut sa ridice constructia fara sa fi avut autorizatie ISU ...) si ca trebuie sa ne inarmam cu rabdare, pentru ca autorizatia nu se obtine in 30 de zile cum spune legea, ci poate dura si 4 luni, daca nu chiar mai mult.

Ca sa ma bag si mai tare in ceata de una singura si pentru ca vrem sa avem si un temei legal pe baza caruia putem sa-i aratam proprietarului ca dansul e cel care trebuie sa rezolve aceasta situatie, am cautat legea pe net (noi am cerut celor de la ISU Sv sa ne redacteze si un raspuns oficial, sustinut si de articolele de lege, pentru a-l prezenta proprietarului cladirii, dar de pe 01.10 nu am primit absolut nimic ...) si nici asa nu reusesc sa gasesc un raspuns CLAR la intrebarea: a cui e in totalitate responsabilitatea cu obtinerea autorizatiei ISU, cu realizarea sistemului de detectie si de stingere - a noastra ca si chiriasi, sau a proprietarului cladirii? Pentru ca art. 1, alin. (2) spune ca "autorizaţia de securitate la incendiu confera persoanelor fizice sau juridice, detinatoare ale constructiilor (adica proprietarul constructiei), instalatiilor (prin instalatii eu inteleg utilajele de productie, iar detinatorii lor suntem noi, chiriasii) si ale altor amenajari ..." Dupa care art. 19 - "administratorul sau conducătorul instituţiei, după caz, are următoarele obligaţii principale: lit. c) să solicite şi să obţină avizele şi autorizaţiile de securitate la incendiu, prevăzute de lege ..." (adminsitratorul sau conducatorul carei institutii? a celei care desfasoara activitatea intr-un anumit spatiu?); iar art. 30, alin.(2) - "Obligaţia solicitării şi obţinerii avizelor şi/sau a autorizaţiilor prevăzute la alin. (1) revine persoanei fizice ori juridice care finanţează şi realizează investiţii noi sau intervenţii la construcţiile existente (adica noi, chiriasii) ori, după caz, beneficiarului investiţiei (adica proprietarul cladirii)." Ce vrea sa insemne, mai exact, acel "dupa caz"?

Imi puteti clarifica dumneavoastra aceste aspecte, astfel incat sa inteleg clar, negru pe alb: e responsabilitatea chiriasului aceea de a cere autorizatiile/avizele si de a se ocupa de tot ce inseamna ISU (inclus sistem de detectie etc cu tot cu cheltuieli), sau e proprietarul spatiului (noua ni se pare logic sa fie responsabilitatea proprietarului, pentru ca eu, ca si chirias, daca intr-o zi, din orice motiv, schimb sediul, doar n-o sa iau cu mine toate extinctoarele si toate utilajele necesare sistemului de detectie si de stingere ...)? E adevarat ca autorizatia se cere pe intreaga suprafata a cladirii sau doar pe cea pe care se va desfasura productia?
Raluca
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 17:18, 18 Octombrie 2017
... nu imi raspunde nimeni din domeniu? ...
Mai intai o precizare: daca nu va raspunde nimeni la discutia deschisa exista motive - poate nimeni nu cunoaste raspunsul, nu este timp pentru raspuns. Moderatorii si consultantii nu sunt platiti si fac munca doar in dorinta de a ajuta pe cei care au nevoie de ajutor.
Raspunsul corect l-ati primit de la inspectorul din cadrul ISU Suceava cu care ati vorbit. Orice alta abordare din partea dvs. este ilegala si riscati amenzi contraventionale usturatoare.
Orice sesizare pe care o faceti trebuie facuta in scris, cu nr. de inregistrare/ data, daca doriti sa primiti un raspuns tot scris, in termen de 30 zile de la inregistrarea sesizarii dvs. conform prevederilor OG nr. 27/ 2002 art.8 privind petitiile.
Nu voi incerca sa va traduc legea analizand fiecare articol in parte mentionat de dvs. Pentru asa ceva va trebui sa solicitati o consultatie contracost unei firme autorizate (gasiti pe net astfel de firme).
Pe scurt: proprietarul unei locatii are responsabilitatea obtinerii tuturor documentelor necesare pentru avize/ autorizatii din punct de vedere ISU-psi, securitate si sanatate in munca, mediu, sanatate, sanitar-veterinar, etc. in functie de destinatia incintei. Motivul: exista constructii si instalatii comune pentru toata incinta (stingere incendii, instalatii de forta si iluminat, iluminat de siguranta, cai de acces, cai de evacuare, impamantare, prize de pamant si paratrasnet, ventilatie, statie de epurare, etc.) care au fost prevazute pentru a se putea desfasura activitate in conditii sigure in toata locatia.
In plus, in cazul inchirierii de spatii mai multor firme, partile comune se utilizeaza in comun de toate firmele care inchiriaza, dar institutiile statului analizeaza si specificul fiecarei firme care inchiriaza si dupa caz solicita completarea/ modernizarea/ inlocuirea, etc. in spatiul inchiriat. In traducere: veti putea obtine aviz/ autorizatie ISU-psi pentru spatiul inchiriat de dvs. numai daca exista aviz/ autorizatie pentru intreaga locatie.
Faceti o mare greseala daca nu faceti demersuri pentru a va incadra in prevederile legale si in celelalte domenii deja mentionate de mine anterior, chiar da la inregistrarea firmei la Registrul comertului ati dat declaratii pe propria raspundere ca sunt indeplinite conditiile din punct de vedere al fiecarei institutii mentionate. in parte. Inainte de punerea in functiune a obiectivului firmei dvs. . acaesta va putea fi verificata in teren de inspectori din cadrul institutiilor respective.
In proiectul de ctii.-montaj-instalatii intocmit pentru amplasarea utilajelor, inclusiv legaturile la instalatiile/ utilitatile comune (gaz, electricitate, canalizare, etc.) incintei trebuie sa se tina cont de toate prevederile legale, in toate domeniile deja enumerate de mine.
Toate aceste elemente trebuia sa le cunoasteti inainte de a aduce utilajele din Italia.
Ultima modificare: Miercuri, 18 Octombrie 2017
POPA GHEORGHE, Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Autorizatie de securitate la incendiu ginitza ginitza Buna ziua, Va prezint urmatoarea situatie: fabrica cu domeniu de activitate productie, doreste sa isi deschida un punct de lucru intr-o hala in care isi ... (vezi toată discuția)
Aviz isu cristian A. cristian A. Buna ziua. Am inchiriat un spatiu de 30mp pentru un cabinet de intretinere corporala , intr-o cladire p+2,in care cladire,la parter,exista un magazin care ... (vezi toată discuția)
Obligativitatea obtinerii avizului / autorizatiei de la i.s.u. drgs1 drgs1 O societate comerciala detine in proprietate 2 spatii comerciale situate la parterul unor blocuri. Unul dintre spatii are o suprafata de aprox. 55MP este ... (vezi toată discuția)