avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 425 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale ce licente,autorizatii,avize imi sunt necesare in ...
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

ce licente,autorizatii,avize imi sunt necesare in cazul unei firme avind obiectul de activitate constructii?

doresc sa mi infiintez o firma de constructii. as vrea sa stiu ce conditii trebuie sa mai indeplinesc dupa infiintarea srl.trebuie sa obtin anumite licente,autorizatii,studii,avize etcdaca da poate stiti si legislatia ce reglementeaza
multumesc mult .astept raspunsul dumneavoastra.
Cel mai recent răspuns: Denisa Stanca , Avocat 12:21, 8 Octombrie 2009
Banuiesc ca e vorba de constructii de cladiri.....
Orice constructie de orice natura se poate naste numai in baza autorizatiei de constructie. Aceasta autorizatie este emisa de autoritatile competente pe baza cererii si reprezinta baza pentru aplicarea prevederilor legale in ceea ce priveste amplasamentul, forma, executarea si/sau functionalitatea constructiei. Autorizatia de contructie este emisa in conformitate cu prevederile legale privind urbanismul si amenajarea teritoriului si pe baza unui certificat de urbanism.
Urbanismul este reglementat de Legea 350/2001, pentru amenajarea teritoriului si urbanism. Aceasta reprezinta un cadru general care este implementat apoi prin norme locale. Fiecare judet, oras si sat adopta planuri generale, zonale si de detaliu pentru a dezvolta standarde ce asigura folosinta adecvata a terenurilor. Autoritatile locale emit astfel :

* Plan de Urbanism General (“PUG”) pentru toata aria administrativ-teritoriala. Acest PUG este actualizat la fiecare 5-10 ani si reprezinta baza dezvoltarii regionale. Din cauza fondurilor reduse, sunt situatii in care autoritati locale nu au realizat PUG-uri.
* Plan de Urbanism Zonal (“PUZ”) privind o portiune concreta de teren; si
* Plan de Urbanism de Detaliu (“PUD”) ce constituie o clarificare in detaliu a proiectului pentru zone specifice.
Certificatul de Urbanism este un act oficial informativ prin care autoritatile competente informeaza aplicantul despre detaliile privind situatia legala, economica si tehnica pentru o anumita constructie si/sau amplasamentul cladirii la momentul constructiei. Acest document stabileste cerintele de urbanism in concordanta cu specificul amplasamentului si enumera instiintarile, avizele si alte autorizatii necesare cerute pentru a fi obtinute in vederea emiterii autorizatiei de constructie. De asemenea stabileste procentul maxim de ocupare terenului pentru contructia permisa (POT), restrictiile de inaltime a oricarei constructii, tipul de materiale ce pot fi folosite, alte conditii tehnice speciale pentru constructie precum si avize si autorizatii necesare. Din moment de Romania este predispusa cutremurelor, autoritatile au implementat cerinte stringente pentru constructiile noi in vederea evitarii dezastrelor.
Cumpararea de teren fara a cunoaste restrictiile de constructie ale zonei poate preintampina realizarea proiectului transformand cumparatorul in unul a unei simple bucati de teren fara potential construibil. Alte probleme de asemenea nu pot fi trecute cu vederea, ca proximitatea terenului cu un aeroport ce poate impiedica o eventuala constructie a unui turn de radio, folosirea macaralelor sau trecerea unei conducte de gaz sau magistrala de apa pe terenul in cauza. Certificatul de Urbanism trebuie sa mentioneze motivul pentru care a fost emis dar nu confera posesorului dreptul de a construi, orice aranjamente sau amenajari – doar Autorizatia de Constructie permite inceperea constructiei. Fara indoiala, emiterea Certificatului de Urbanism poate necesita acordul altor autoritati ca premisa obligatorie pentru obtinerea Autorizatiei de Constructie, ca de exemplu de la Ministerul Agriculturii, Ministerul de Interne, sau alte autoritati.
Avizele si permisele sunt emise de companiile de utilitati (apa, gaz, canal si electricitate) si de autoritatile insarcinate cu mediul, sanatatea publica, incendii, protectia istorica si ariile protejate, acestea fiind doar cateva exemple. Unele Consilii Locale au pus la punct “Permisul Unic” ce permite investitorului sa obtina rapid si usor toate avizele si autorizatiile necesare dintr-un singur loc.
Certificatul de Urbanism nu constituie sub nici o forma aceptul de a incepe constructia. Acest drept poate fi acordat numai de autorizatia de constructie emisa ulterior si in baza unui certificat de urbanism valabil. Autorizatia de constructie reprezinta un document emis de autoritatile publice locale ce garanteaza conformitatea cu reglementarile tehnice si legale privind amplasamentul, forma, executarea si functionalitatea structurii. Acest document este absolut necesar. Construirea fara autorizatie poate atrage penalitati sau demolarea cladirii.
Autorizatia de constructie este emisa pentru o anumita perioada de timp in functie de proiect. Daca realizarea constructiei nu este finalizata la timp, autorizatia de constructie poate fi extinsa o singura data, pentru o perioada de 12 luni.
Autorizatia de constructie este emisa in maxim 30 de zile de la data depunerii documentelor necesare, astfel: Certificatul de Urbanism; actele de proprietate; planul pentru autorizatia de constructie; si orice alte avize si autorizatii prevazute in Certificatul de Urbanism. Totusi, termenul de 30 de zile poate fi extins in cazul unei documentatii incomplete si, in practica, este oarecum de asteptat ca autoritatile sa ceara acte aditionale.
Orice persoana angajata in proiecte de constructie publice sau private trebuie sa obtina o autorizatie de mediu. Aceasta este un document emis pentru un anumit proiect sau pentru anumite reparatii necesare unei constructii existente si contine conditiile pentru implementarea proiectului. Prin intermediul acestui document autoritatile cauta sa impiedice deversarea materialelor reziduale precum si orice alte degradari mediului. Neconformitatea cu prevederile de mediu poate da nastere la obligatii civile sau penale precum si amenzi impuse de autoritatile competente.
Obtinerea acestui pachet de documente pentru demararea constructiei nu ar trebui sa dureze mai multe de 10 luni, in functie de marimea proiectului, avand in considerare ca este imposibil sa se parcurga acest drum fara ajutorul unui architect si, in multe cazuri a unui avocat.

Pentru infiinarea unui SRL cu obiect de activitate in domeniul constructiilor nu este nevoie de o autorizatie speciala, la infiinatre se completeaza o declaratie pe proprie raspundere in baza careia veti primi un certificat constatator prin care veti fi autorizat pentru a desfasura activitatile pe care le autorizati.

Cele precizate de colega mea sunt necesare in vederea obtinerii autorizatiei de construire, autorizatie pe care sunteti obligat sa o obtineti pentru fiecare constructie in parte in vederea desfasurarii obiectului de activitate al societatii, dar numai dupa ce veti infiinata societatea.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Planul de urbanism b.stefan78 b.stefan78 Vreau sa achizitionez un teren,banii o sa vina de la banca( credit bancar),banca printre alte documente imi solicita si plan de urbanism.Acum am citit pe net ... (vezi toată discuția)
Schimbare destinatie pod in pod locuibil sau mansarda Agapie mariana Agapie mariana Buna ziua, se da o casa cu regim de înălțime P+E in acte, are sarpanta...in consecinta are pod doar ca in realitate acest pod este o mansarda. Cum pot ... (vezi toată discuția)
Teren proprietate cu sau fara puz grecudan1 grecudan1 Buna ziua. Am o mare problema si va rog sa ma ajutati. In decembrie am achizitionat un teren in suprafata de 1000 mp. Am asteptat sa treaca anul sa primesc ... (vezi toată discuția)