avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 799 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Pot obține rezilierea contractului de telefonie dacă ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Pot obține rezilierea contractului de telefonie dacă firma a modificat tarifele?

Buna seara. Pe scurt problema mea este urmatoarea. Sunt plecat in Marea Britanie din anul 2016. In iunie 2017, dupa ce tarifele de roaming au fost eliminate, am sunat la Serviciul clienti Orange pentru a ma informa despre oferte si abonamente. Eram deja client cu un abonament de 2 euro pentru a nu pierde numarul de telefon. Am explicat foarte clar situatia mea pana cand am fost sigur ca operatorul a inteles faptul ca o sa folosesc abonamentul 90% in afara tarii. Am incheiat telefonic doar contractul de voce nelimitat in SEE si internet limitat in afara tarii, fara a cumpara si telefon sau alt echipament la abonament. In luna iulie, aflat in vacanta in Romania, am incheiat inca un contract identic ca si beneficii pentru alt nr de tel, al carui titular sunt tot eu. Totul a fost ok pana in data de 16 octombrie cand a fost actualizata Politica de utilizare rezonabila la nivelul UE. Orange m-a notificat ca incepand cu ziua urmatoare voi fi taxat la preturi standard in afara Romaniei deoarece folosesc abonamentul mai mult in roaming. In ziua urmatoare am si trecut pe cost suplimentar si am deschis o sesizare online in care am cerut rezolvarea problemei sau rezilierea contractului. Raspunsul a fost sa incerc sa folosesc mai mult telefonul in Romania, total pe langa ce am cerut eu. Si de atunci am incercat sa ii fac pe operatori sa inteleaga ca nu e normal sa modifice contractul fara acordul meu sau sa imi vanda ceva ce nu vreau. Numai robotei raspund la Relatii cu clienti, care nici macar nu asculta sa inteleaga ce spun eu, imi spun ca pot rezilia contractul daca platesc toata perioada ramasa ca altfel nu se poate. A doua sesizare online, facuta pe 18 octombrie a ramas fara raspuns. Ma puteti ajuta cu un sfat despre ce ar trebui sa fac, cu cine si unde sa rezolv problema? Multumesc anticipat.
Ultima modificare: Marți, 31 Octombrie 2017
Admin, administrator
Cel mai recent răspuns: Billy89 , utilizator 11:57, 4 Decembrie 2017
~ Conținut șters la cerere ~
Daca vreti sa pastrati numarul cu orice pret va puteti porta la alt operator.
Eventual uitati-va si la regementarile privind roamingul valabile din 15 iunie 2017:
[ link extern ]
Si acum gandind la rece, nu mi se pare prea normal ca sa puteti vorbi practic nelimitat in roaming cu un abonament de 2 EUR.
Din pacate, operatorii de telefonie de la noi au o mare problema, deoarece sunt foarte multi romani plecati afara, care utilizeaza roamingul, si mult mai putini straini in Romania, fapt ce duce la un dezechilibru puternic intre ceea ce platesc operatorii de GSM de la noi...
andrei2005 a scris:


Eventual uitati-va si la regementarile privind roamingul valabile din 15 iunie 2017:
[ link extern ]
Si acum gandind la rece, nu mi se pare prea normal ca sa puteti vorbi practic nelimitat in roaming cu un abonament de 2 EUR.


Orange confirma printr-un mesaj vocal care se reda automat la apelarea Serviciului clienti ca "Politica de utilizare rezonabila a fost schimbata incepand cu 16 octombrie 2017". Nu cred ca inainte de aceasta data a existat restrictia de 4 luni de utilizare. Chiar daca a existat, nu am fost informat despre aceasta la incheierea contractelor desi am specificat in mai multe randuri situatia mea ca sa ma asigur ca incheiem un abonament potrivit.
Nu este un abonament de 2 euro, unul este de 10 euro si unul de 11, iar operatorul a incheiat aceste contracte abuziv daca stia de exista restrictiilor pe care nu mi le-a comunicat sau a modificat contractul abuziv ulterior, fara acordul meu
~ Conținut șters la cerere ~
Stimabilii de la Orange, "pedaleaza" pe o propozitie introdusa in CCB: "politica de utilizare rezonabila". Insa, stimabilii "uita" ca aceasta propozitie nu este definita. Aceasta propozitie este definita abia in data de 15.06.2017, cand apar noi aspecte care nu se regasesc in CCB. Consider ca era normal ca stimabilii sa trimita un document in care sa explice cum este cu reglementarea mai sus amintita, cu posibilitatea utilizatorului de exprimare a vointei.
In aceeasi situatie ma regasesc si eu (din nefericire).
Acum ma aflu in imposibilitatea de a utiliza abonamentul de 23.41 Euro, pe motiv de supra taxare.
Exista posibilitatea de a solicita cumva (legal) restituirea supra taxarii si cel putin 90% din abonamentul platit (regulamentar), pe motiv de imposibilitate de utilizare abonament?
(Aceasta restituire fiind intemeiata pe contractul semnat initial, in care nu se defineste "politica de utilizare rezonabila" si prin faptul ca timp de aproximativ 6 luni, nu se aplica nici un fel de "politica". Aceasta "politica" se aplica incepand cu data de 15.06.2017, cand se ofera definitii clare referitor la "politica de utilizare rezonabila")
Cu stima
Ultima modificare: Duminică, 5 Noiembrie 2017
Marian Timuc, utilizator

Alte discuții în legătură

Cum pot rezilia un abonament orange ? C.Razvan1992 C.Razvan1992 Buna ziua, Am si eu o mica problema. Vreau sa va spun ca sunt abonat Orange de peste 10 ani de zile iar in ultimul an, fiind plecat din Romania, am convenit ... (vezi toată discuția)
Roaming ic ic Buna ziua, Sotul meu sta plecat cate o luna in olanda si 1 saptamana revine in romania.Pentru a putea comunica foloseste o cartela de la Vodafone ... (vezi toată discuția)
Contract abonament telefonie mobila Catalin1991 Catalin1991 Buna ziua! In ultimii doi ani am avut incheiat un abonament cu valabilitatea de 24 de luni cu Orange Romania cu ocazia oferirii unui discount la ... (vezi toată discuția)