Pentru a elabora punctul de mai sus, vreau sa mentionez situatia mea. La sfarsitul anului 2013 am vandut automobilul pe care il aveam, fara a cumpara altul. Am facut cerere, prin brokerul de asigurari cu care am incheiat, la Euroins pentru restituirea pro rata a primei.
A durat vreo 2 luni pana am primit confirmarea ca prima va fi restituita, dupa care mi s-a comunicat ca persoana de la financiar 'nu poate citi' contul meu bancar si trebuie sa trimit de urgenta numarul de cont. Zis si facut, in aceeasi zi am trimis un email cu contul corect.
Insa de la acel punct firma de asigurari a incetat sa mai raspunda la e-mail-uri si mie si brokerului de asigurari, si cand a incercat sa sune i s-a spus sa trimita e-mail. Am incercat si eu de cateva ori sa sun fara raspuns. Ca urmare, prin martie 2014 a fost ultimul contact cu firma de asigurari.
Revenind la prezent, am rugat saptamana trecuta brokerul sa retrimita un e-mail pentru a verifica ce se intampla. Am primit raspuns ca banii se vor vira in data de 6 noiembrie, care intr-adevar s-a intamplat dar doar pentru suma initiala ce trebuia virata.
Intrebarea mea e: din cate stiu, exista o clauza care spune ca asiguratorul e obligat sa plateasca 0.2% din suma pentru fiecare zi (lucratoare) de intarziere. Asta dupa un articol chiar de pe avocatnet.ro. Tinand cont ca exista 935 zile lucratoare intre perioada de 3 luni cand trebuiau virati banii si cand au fost virati cu adevarat, am dreptate in a crede ca asiguratorul trebuie sa restituie o suma mult mai mare decat cea initiala (mai exact, de 19,7 ori suma initiala)?
Nu mai face calcule, a intervenit prescrierea !...Plus ca cei 0.2% prevazuti in lege se refera la penalitatile rezultate din despagubirea accidentelor rutiere !