Contractul de donatie se semneaza de presedintele asociatiei/ fundatiei, respectiv de admisitratorul societatii, sau e corect si de catre directorii generali/ executivi ai celor doua entitati ( ca reprezentanti legali) ?
1. La SRL legea spune ca reprezentant legal este administratorul. Contracte poate semna in numele societatii reprezentantul legal, sau reprezentanti conventionali mandatati de acesta fie pt fiecare caz in parte, fie generic pt categorii de acte juridice ex. un director general sau executiv. Daca e vorba de un contract de DONATIE, daca am considera ca e legal ca o societate lucrativa sa faca donatii ( subiectul e controversat, eu opinez ca nu e legal) fiind un act cu titlu gratuit in principiu e act de dispozitie (daca nu e de o valoare insignifianta) si deci nici macar administratorul nu ar putea legal decide asa ceva, ci ar trebui hotarare AGA.
Mult mai firesc ar fi ca firma sa faca o SPONSORIZARE, care juridic e f. diferita de o DONATIE.
2. La ONG legea nu zice cine e reprezentant legal - deci depinde ce prevede statutul. Poate fi presedintele, poate fi altul din CD, sau mai multi.... Uneori statutul prevede ca si directorul execuiv desi nemembru CD e reprezentant legal (sunt controverse daca e legala asa o prevedere) si desigur si la ONG reprezentantii legali, daca si in limitele in care statutul le permite, pot mandata (pe fiecare caz in parte sau in mod generic pt anumite categorii de acte ) alte persoane care sa semneze, ca mandatar conventional, in numele ONG. anumite contracte. Pot fi directori executivi sau financiari sau coordonatori de program sau in principiu oricine in care ei au incredere....
Daca firma respectiva are obiecte de inventar pe care nu le mai foloseste ( amortizate complet), inlocuindu- le cu altele noi, mai performante, nu poate face un act de donatie catre un ONG? Nu se sponsorizeaza o anumita activitate/ proiect al ONG -ului, iar firma nu beneficiaza de publicitate de pe urma acestei donatii.
Daca acele bunuri mai pot fi folosite, ele mai au inca o valoare economica, desigur mult mai redusa decat daca ar fi noi. Prim urmare firma le poate vinde sau le poate da ca sponsorizare. Nu inteleg de ce sa nu se faca sponsorizare, ci donatie? Fiind valoare mic, desigur si reflectarea sponsorizarii, ca si contraprestatie, poate fi f. modesta ex. pui pe alea un sticker pe care scrii ca e primit de la firma x sau pui un mesaj de multumire pe facebook firmei x ca a sponsorizat cu obiectele alea... De ce s-ar evita calea fireasca pentru operatorii economici, de sponsorizare, si s-ar apela la institutia donatiei?
Abia acum am vazut mesajul dvs, scuze de intarzierea raspunsului meu. I s-a spus contract de donatie pt ca chiar s- au donat, nu s- a dorit reclama in schimb si nici nu e aferent unui proiect, dar din punct de vedere fiscal, se vor respecta prevederile privind sponsorizarea :) .