Buna ziua. Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea situatie. Sunt presedintele unui ONG, recent mi s-a solicitat sa actualizez datele la banca (sunt persoana desemnata sa ma ocup de op bancare). Mi s-a cerut sa prezit o decizie in care sa fie prezentate drepturile presedintelui de a reprezenta asociatia in relatia cu tertii. Nu avem asa ceva completat, nu stiu exact cum ar trebui redactat si nu inteleg la ce exact se refera (Decizia se emite in urma unei AG si se mentioneaza in PV de sedinta, nu?)
Mi-ar fi de ajutor orice sfat!
Multumesc!
Spre deosebire de firme, unde legea spune ca administratorii sunt reprezentantii legali ai societatii, la asociatii, fundatii si federatii, legea nu prevede cine anume e reprezentant, ci lasa ONG-ul sa isi stabileasca asta prin statut, ex. ca presedintele sau secretarul general sau mai multi sau toti menbri CD au calitatea de reprezentant legal, eventual unii cu puteri depline si unii cu puteri mai restranse. Daca Statutul nu prevede nimic, dreptul de reprezentare legala il are Consiliul Director in corpore si il poate delega uneia sau mai multor persoane din Consiliul Direcor sau chiar din afara lui ex. un director executiv.... care isi va dovedi acea calitate prin hotararea AG sau CD prin care a fsot mandatat. De aceea in asemenea cazuri fie scrie in statut acea atributie a presedintelui, si banca avand statutul unde scrie acest lucru si rezulta din acte si cine e presedintele, nu e nevoie de vreun act in plus. Daca nu prevede insa statutul ca presedintele are calitatea de reprezentant, atunci trebuie hotarare de Consiliu Director care sa il mandateze, pentru ca conform OG 26/2000 Consiliul Director reprezinta asociatia, fundatia sau federatia. Deci eventual CD, nu e cazul de hotarare AG.