Am o dilema legata de statutul unui ONG non-profit al carei presedinte si reprezentant legal (inca) sunt si pentru care am drept de semnatura.
Exista un articol in statut care stipuleaza faptul ca mandatul Consiliului Director dureaza 2 ani. Astazi am realizat ca mai exista un articol in acelasi statut care spune ca presedintele este ales pentru un singur an.
Avand in vedere cele doua articole care par sa se bata cap in cap, dupa primul an eu mai raman presedintele asociatiei, reprezentantul legal si automat cel care are drept de semnatura?
Mentionez ca in articolul din actul constitutiv care stipuleaza faptul ca am dreptul de semnatura nu scrie nimic despre o perioada de timp anume pentru care pot face acest lucru.
Buna seara!
Din interpretarea expusa de Dvs. inteleg ca mandatul membrilor Consiliului Director ar fi de 2 ani, sens in care fie va avea loc o prelungire a mandatului membrilor Consiliului Director, fie vor fi alesi noi membri care sa alcatuiasca noul Consiliu Director.
In situatia in care rezulta o neconcordanta in cuprinsul Actului constitutiv, puteti prin act aditional sa faceti modificarile ce le considerati necesare pentru a le aduce in acord cu alte articole si a nu lasa loc de interpretari.
Procesul verbal al adunarii generale a asociatiei, precum si actul aditional se impun a fi inregistrate la Judecatoria unde isi are sediul asociatia. Modificarile aduse Statutului si Actului constitutiv trebuie a fi certificate de catre un avocat sau autentificate de catre un notar iniante de inregistrare.
O seara frumoasa!
george-neagu
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Si cu ocazia asta recititi tot statutul, incercati sa-l intelegeti si sa vedeti daca nu mai sunt astfel de greseli care poate sa va incurce sau chiar sa va blocheze activitatea ong sau sa-l imbunatatiti.
Implinirea termenului (expirarea sa) constituie un caz de incetare a mandatului.
Din cate inteleg, framantarea Dvs. se raporteaza la expirarea duratei mandatului Presedintelui asociatiei care ar continua sa isi exercite functiile incredintate peste implinirea termenului.
Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) a analizat aceste aspecte prin raportare la societati pe actiuni, intrucat practica judiciara in tara nu era unitara, in sensul ca unele instante nationale au recunoscut administratorilor societatilor pe actiuni cu mandatele expirate prerogativa de a reprezenta in continuare societatea, alte instante nationale au invalidat astfel de recunoasteri.
ICCJ s-a pronuntat in ideea ca este necesara numirea expresa a unui nou administrator sau reinvestirea aceluias administrator (prelungire mandat), precum si acceptarea expresa din partea administratorului, iar prin analogie am putea sa extindem aceasta motivare a Inaltei Curti si presedintelui sau Consiliului Director al asociatiei.
Numirea si acceptarea nu opereaza tacit.
Pe de alta parte, actele intreprise de Dvs. dupa expirarea mandatului pot fi confirmate de membrii asociatiei.
In ceea ce priveste raporturile cu tertii de buna-credinta, acestia devin ocrotiti si fiind astfel aplicabila teoria mandatului aparent, in sensul ca desi a expirat mandatul Dvs., lipsa publicitatii (altfel spus, daca nu ati reinnoit mandatul prin hotararea membrilor asociatiei si nu ati inregistrat actele la Judecatorie) poate avea ca efect neluarea in seama a incetarii mandatului de catre terti, imprejurare de natura a face ca toate actele încheiate de administrator sa fie considerate valabile, insa aceasta teorie este aplicabila doar persoanelor straine de asociatie (terti), nu si intre membrii asociatiei care cunosc perioada mandatului.
Recomandarea mea ar fi sa inreprindeti modificarile cuvenite, intrucat Statutul este in neconcordanta cu Actul constitutiv si cu ocazia aceasta efectuati si prelungirea mandatului Consiliului Director si a Presedintelui sau sa numiti noi membri din cadrul asociatiei care sa ocupe noi functii in cadrul Consiliului Director si sa nu va riscati. Daca nu stiti cum sa faceti aceste modificari si care sunt procedurile de urmat, ma puteti intreba.