Buna seara! Asa cum o spune si titlul as dori sa aflu niste informatii referitoare la posibilitatea de a fi patron/sofer in Romania, Mai exact as dori in viitor sa imi achizitionez un ansamblu cap-tractor cu semiremorca (TIR cum ii spunem noi romanii), dar pe care voi lucra eu, in trafic intra-comunitar. Am studiat putin legislatia cu SRL-urile, si cu celelalte tipuri de firme(PFA, II, etc). Pe mine ma intereseeaza cam care ar fi cea mai simpla forma, problema mea fiind ca daca eu voi lucra ca sofer pe propriul meu camion, voi fi plecat majoritatea timpului. In eventualitatea deschiderii unui SRL, ma gandesc la angajarea unui contabil, bineinteles, dar daca voi avea eu functia de administrator ma intreb daca voi putea sa imi exercit obligatiile de administrator in conditiile in care eu voi fi mai mult plecat. Inca nu cunosc pe deplin atributiile unui administrator de SRL. Ma gandesc la birocratia care cade in sarcina administratorului, la atributiile lui zilnice,etc. plus ca nu stiu daca in cazul unui control ANAF ar trebui sa fiu prezent mai ales ca am citit ca aceste controale se fac inopinat. M-am gandit la angajarea unui administrator, insa in aceste conditii inteleg ca eu nu as mai avea anumite drepturi, administratorul avand drepturi depline asupra firmei. In ideea in care investitia (deloc mica), spatiul pentru sediu social(pe care il am deja) sunt ale mele as dori sa detin controlul asupra drepturilor firmei mele si mai ales al finantelor(chiar daca de la distanta). In America de Nord exista acest sistem de owner-operator care permite unui sofer profesionist sa lucreze cu propiul sau echipament fara prea mare bataie de cap. As dori sa stiu in conditiile prezentate de mine, cam cum ar putea exista acest "owner-operator" in Romania sub forma legala. Sau....as putea sa imi desfasor activitatea de transport rutier intra-comunitar cu propiul meu camion si sub alta forma de entitate fiscala? PFA, Intreprindere Individuala, etc. Ar putea fi mai simplu in privinta birocratiei? Sau ramane cea mai buna forma un SRL? Iar in conditiile in care SRL e cea mai buna optiune, cum as putea totusi avea controlul direct si total asupra firmei(administrator), dar fara sa fie nevoie de mine in firma pentru declaratiile si restul actelor, prezenta in cazul unui control la firma, etc? Precizez ca nu ma gandesc nici in prezent si nici in viitor la achizitionarea mai multor camioane unde bineinteles ca birocratia, s-ar inmulti(deconturi, foi parcurs, etc) As dori doar sa stiu daca si cum as putea presta servicii de transport cu propriul meu echipament cat mai simplu. Multumesc