Aici gasiti normele metodologice privind efectuarea transporturilor rutiere stabilite prin OG 27/2011 privind transporturile rutiere.
[ link extern ]
La art. 43 si 44 sunt prevazute documentele ce trebuie sa se afle la bordul camionului cand se efectueaza transport de marfuri.
Alte informatii privind documentele care trebuie sa se afle la bord le gasiti si aici
[ link extern ] /
sau aici
[ link extern ]
firmele care desfasoara activitati de transport de marfuri trebuie sa aiba un consilier de transport (
manager de transport) conform directivei europene CE 1071/2009
[ link extern ]
5. „
manager de transport” înseamnă o persoană fizică angajată a unei întreprinderi sau, în cazul în care respectiva întreprindere este persoană fizică, chiar persoana în cauză sau, în cazul în care se prevede în mod expres, o altă persoană fizică desemnată de întreprinderea respectivă prin contract și
care conduce permanent și efectiv activităţile de transport ale întreprinderii respective;
managerul de transport are atributiile de coordonare a activitatii de transport si are obligatia sa se asigure ca toate camionale care pleaca in cursa sa fie in stare tehnica corespunzatoare si sa aiba TOATE documentele obligatorii la bord VALABILE.
Daca nu ati fost angajat legal adica contractul de munca NU a fost inregistrat la ITM inseamna ca nu existau nici alte documente obligatorii cum ar fi
legitimatia soferului din care sa rezulte ca soferul este angajatul firmei.
De asemenea, trebuie verificat ce sofer a inregistrat patronul online in registrul ARR, ptr ca daca a inregistrat pe altcineva inseamna ca a facut o infractiune.
Nu cunosc cum se face verificarea la trecerea frontierei si ce documente prezentati si daca trebuie prezentat vreun document privind inregistrarea in ARR sau daca se verifica inregistrarea din registrul ARR.
Nu se poate face inregistrarea in ARR a unui conducator auto
care nu este angajatul firmei prin urmare banuiesc ca atunci erati in cursa patronul il inregistra pe soferul care era angajat legal.
Puteti solicita la ARR sa va comunice cine a fost inregistrat ptr cursa pe care ati efectuat-o in Germania iar daca banuiala se confirma atunci sunteti pus la adapost de pretentiile patronului privind recuperarea prejudiciului cauzat de accidentul din Germania.
Intrebati-l pe patron pe cine a inregistrat in ARR si vedeti ce raspuns va da, daca incepe sa urle si sa faca figuri inseamna ca l-a inregistrat pe celalat sofer si atunci puteti sa-i spuneti pa si la revedere, nu are cum sa va solicite plata daunelor.
In plus, privind asigurarea obligatorie in termen de valabilitate, este obligatia in primul rand a managerului de transport ca documentele sa fie in regula, daca nu are asa ceva, atunci managerul de transport este chiar patronul.
Daca ati fi fost angajat cu forme legale atunci
verificarea documentelor intra in atributiile conducatorului auto prin FISA DE POST, Regulamentul de ordine interioara si contractul individual de munca.
nefiind inregistrat, nu are cum sa va solicite recuperarea prejudiciului cauzat prin utilizarea unui vehicul care apartine firmei.
Parerea mea este sa nu ii dati niciun ban chiar daca de producerea accidentului ati fost declarat dvs. .
Bine ca au fost doar cu pagube materiale si nu au fost si victime ptr ca atunci se complica situatia mult mai mult atat ptr. conducatorul auto cat si ptr firma. Tabla se repara.