fplopeanu a scris:
Am patit si eu si se pare ca sunt niste clauze in Conventia de la Viena (la care suntem parte) care permit suprarezervarea. Statistic vorbind, s-a constatat ca in mod frecvent nu se prezinta toti cumparatorii de bilete (no show). Exista si masuri de compensare pentru calatorii vatamati, iar compania de zbor trebuia sa vi le aduca la cunostinta (partial sunt scrise pe bilet).
Buna ziua,
Am gasit Prevederile comunitare in materie:
Companiile aeriene sunt obligate , in prima faza, sa faca apel la „voluntari” care sa consimta sa renunte la zbor contra unei remuneratii.
Daca numarul de voluntari nu este egal cu numarul de locuri necesare, Compania are dreptul sa va refuze ambarcarea, platind despagubiri, astfel:
- 250 Euro - zbor mai scurt de 500 km
- 400 Euro - zbor intre 1.500 km – 3.500 km
- 600 Euro - zbor mai lung de 3.500 km
Totodata, Compania este obligata sa va gaseasca un loc pe un zbor viitor si de asemenea sa va asigure hotel si masa in perioada respectiva pana la acel zbor.
Puteti refuza, solicitand rambursarea integrala a biletului + cost reantoarecere la domiciliu.
Valabil pentru zbor regulat si pt. curse charter sau low-cost.
Cu stima,