avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 901 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... persoane in plus la intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

persoane in plus la intretinere

Buna ziua, administratorul blocului ne adauga constant persoane in plus la intretinere desi locuim 2, pe baza regulii administratiei ca se adauga persoane in plus daca locuiesc cel putin 5 zile sau vin des, o regula stupida si interpretabila, si argumenteaza ca i se pare ca vin des oameni pe la noi care ii uzeaza usa de la intrare si fac gunoi in plus, discutiile cu el nu au avut niciun rezultat, desi din imaginile camerei din lift se poate vedea ca nu vin atatea persoane, ne-a spus ca daca nu il dam in judecata el tot ne va adauga oameni in plus.Cum pot rezolva acest abuz?
Ultima modificare: Sâmbătă, 2 Decembrie 2017
Marra11, utilizator
Cel mai recent răspuns: Dni03 , utilizator 21:16, 14 Februarie 2018
In primul rand faceti reclamatie in scris adresata presedintelui asociatiei in termen de 10 zile de la afisarea listei cu costurile lunare. Persoane in plus la intretinere se pot trece doar daca stau mai mult de 15 zile/luna la domiciliul dvs. (nu 5) Conform legii 230/2007 . Administratia nu poate face alte reguli prin derogare .
Ultima modificare: Sâmbătă, 2 Decembrie 2017
prepeleac, utilizator
Trebuie sa cunoasteti ca administratorul de imobil nu are competenta sa faca ce vrea dupa cum il taie capul
Administratorul d eimobil este angajatul asociatieid eproprietari cu limita d ecompetenta de executie hotarari ale adunari generale,decizii dispuse de comitetul executiv si de catre presedinte
Administratorul d eimobil nu are dreptul si competenta sa modifice numarul de persoane in evidenta pentru calcul cote parti comune
modificarea numarului de persoane care locuiesc provizoriu minimum 15 zile/luna sau definitiv revine in exclusivitate comitetului executiv in temeiul disp art 17 al r din HG nr 1588/2007
r) stabileşte cotele de participare pe persoană la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul în clădire şi pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe lună; stabileşte perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriaşii, pot solicita în scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoană şi care trebuie să fie de cel puţin 15 zile pe lună, conform hotărârii adunării generale;

@prepeleac a scris
se pot trece doar daca stau mai mult de 15 zile/luna la domiciliul dvs. (nu 5) Conform legii 230/2007 .

Legea nr 230/2007 prevede concret
art 30 (1) Comitetul executiv, reprezentat de presedintele asociatiei de proprietari, are urmatoarele atributii:
a) duce la indeplinire hotararile adunarii generale si urmareste respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere ale asociatiei de proprietari;
b) emite, daca este cazul, decizii scrise privind reguli pentru ducerea la indeplinire a hotararilor adunarilor generale si pentru respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere, precum si alte decizii ce privesc activitatea din asociatia de proprietari;
c) intocmeste proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si pregateste desfasurarea adunarilor generale;
d) reglementeaza folosirea, intretinerea, repararea, inlocuirea si modificarea partilor proprietatii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietatii comune;
e) intocmeste sau propune planuri de masuri si activitati si urmareste realizarea lor;
f) supravegheaza desfasurarea tuturor activitatilor din cadrul asociatiei de proprietari, in mod special situatia incasarilor si platilor lunare;
g) pentru scopul si activitatile asociatiei de proprietari, angajeaza si demite, incheie si reziliaza contracte;
h) isi asuma obligatii, in nume propriu sau in numele proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, privind interesele legate de cladire;
i) initiaza sau apara in procese, in nume propriu sau in numele proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, interesele legate de cladire;
j) stabileste sistemul propriu de penalizari ale asociatiei de proprietari pentru restantele afisate pe lista de plata ce privesc chelt[uielile asociatiei de proprietari, conform prevederilor legale;
k) avizeaza documentele asociatiei de proprietari;
l) asigura completarea la zi a cartii tehnice a constructiei;
m) asigura urmarirea comportarii in timp a constructiei, pe toata durata de existenta a acesteia;
n) gestioneaza situatiile exceptionale si de criza;
o) exercita alte atributii care i-au fost conferite prin hotararile adunarii generale.
(2) Sedintele comitetului executiv sunt legal intrunite daca jumatate plus unu din numarul membrilor sai sunt prezenti. Sedintele comitetului executiv pot fi convocate de presedintele asociatiei de proprietari sau de jumatate plus unu din numarul membrilor sai.
(3) Deciziile comitetului executiv se consemneaza in registrul de decizii al comitetului executiv.
/quot]
@marra11
sesizati oficial presedintele de asociatie despre abuzul administartorului de imobil
Nu va hazardati sa demarati actiune in instanta impotriva administratorului de imobil,
pentru ca veti beneficia de hotarare defavorabila dv
Ultima modificare: Sâmbătă, 2 Decembrie 2017
ynocentta, utilizator
exista un model de instiintare catre presedintele asociatiei de proprietari?
Faceti reclamatie (petitie, sesizare) nu instiintare. Nu este model, scrieti cine sunteti adresa de domiciliul si aratati ce nemultumiri aveti vis- a -vis de cheltuielile de intretinere afisate. O adresati presedintelui asociatiei personal , care e obligat sa va raspunda.
Nota .O trimiteti prin posta cu aviz de primire pe care il pastrati ca sa aveti dovada ca a primit-o!
Ultima modificare: Sâmbătă, 2 Decembrie 2017
prepeleac, utilizator
Dispozitia in vigoare prevede dreptul proprietarului de a clarifica temeinicia sumelor impuse in lista de inttretinere,formuland contestatie impotriva valorii impuse in lista de intretinere,in termen de 10 zile de la afisarea acesteia
Presedintele de asociatie detine obligatia legala sa raspunda la contestatie in termen de 7 zile
Proprietarul poate solicita clarificari asupra naturii si cuantumului sumelor impuse in temeiul disp HG nr 1588/2007 art 12 A al c si d-adresand presedintelui de asociatie contestatie impotriva valorii cotei individuale de intretinere ,

Alte discuții în legătură

Administratorul are voie sa faca orice lucrare pe scara fara a intreba proprietarii scarii? bratualina bratualina administratorul meu efectueaza multe lucrari fara a face dovada platii(copii facturi)cu diverse persoane neautorizate de cele mai multe ori, iar sumele pe care ... (vezi toată discuția)
Cheltuiala de la întreținere powerspyA powerspyA Bună seara! Îmi puteți spune cum pot verifica dacă suma pe care o plătesc la întreținere este una motivată, cu alte cuvinte, dacă administratorul nu ... (vezi toată discuția)
Restante și penalizări GoriG GoriG Ce pot face in cazul in care administratorul Asociației de proprietari mi-a încasat o penalizare mai mare decât suma restanță ? (vezi toată discuția)