avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 951 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... Amenda prin posta de la politia locala
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

Amenda prin posta de la politia locala

Buna ziua , ma numesc Campeanu Robert lucrez in distributie la o firma din oradea ,astazi am fost sunat de la firma ca a venit o amenda de la politia locala cugir in care cei de la politia locala solicita datele conducatorului auto in termen de 5 zile altfel propietarul"firma" va primi amenda, in plic apare 2 poze cu masina firmei pe care lucrez ca am parcat pe interzis

Eu din cate am inteles politia locala nu mai are dreptu sa trimita amenda prin posta sau sa solicite datele conducatorului auto de la propietar sefa mea sa speriat si vrea sa le trimita datele mele ce ar trebui sa fac ? Sa o conving pe sefa mea ca nu au dreptu cei de la locala sa ceara datele conducatorului si sa nu le trimita datele mele

Dar daca sefa mea le va trimite datele mele cei de la locala o sa trimita amenda pe adresa mea si atunci ce este de facut? Sa nu platesc amenda? Din cate am inteles politia locala nu mai are voie sa amendeze pe baza pozelor si nici sa trimita amenda prin posta desi ei au trimis la firma la care lucrez....si o sami trimita mie daca sefa le va trimite datele mele personale

Ce ar trebui sa fac? Va multumesc cu respect
Ultima modificare: Luni, 18 Decembrie 2017
Fasty, utilizator
Cel mai recent răspuns: ionregizoru , utilizator 11:08, 31 Martie 2019
Prin Decizia nr. 11/2017, ÎCCJ (Complet RIL) a admis recursul în interesul legii formulat de Avocatul Poporului și, în consecință, a stabilit că:

În interpretarea și aplicarea dispozițiilor art. 39, art. 102 alin. (1) pct. 14 și art. 105 pct. 10 din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin raportare la dispozițiile art. 7 lit. h) din Legea poliției locale nr. 155/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare, doar agentul constatator din cadrul poliției rutiere are competența de a solicita proprietarului sau deținătorului mandatat al unui vehicul comunicarea identității persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice, precum și de a aplica sancțiunile contravenționale prevăzute de lege, în cazul necomunicării relațiilor solicitate.
Deci Politia locala nu poate amenda proprietarul pentru ca refuza sa comunice numele conducatorului auto care a condus vehiculul
Potrivit art. 7 din legea 155/2010-Legea politiei locale
Art. 7. -

În domeniul circulației pe drumurile publice, poliția locală are următoarele atribuții:

a) asigură fluența circulației pe drumurile publice din raza teritorială de competență, având dreptul de a efectua semnale regulamentare de oprire a conducătorilor de autovehicul exclusiv pentru îndeplinirea atribuțiilor conferite de prezenta lege în domeniul circulației pe drumurile publice;
..............................................................................................................................................................
h) constată contravenții și aplică sancțiuni pentru încălcarea normelor legale privind oprirea, staționarea, parcarea autovehiculelor și accesul interzis, având dreptul de a dispune măsuri de ridicare a autovehiculelor staționate neregulamentar;

i) constată contravenții și aplică sancțiuni pentru încălcarea normelor legale privind masa maximă admisă și accesul pe anumite sectoare de drum, având dreptul de a efectua semnale de oprire a conducătorilor acestor vehicule;
Jurisprudență (1)

j) constată contravenții și aplică sancțiuni pentru încălcarea normelor rutiere de către pietoni, bicicliști, conducători de mopede și vehicule cu tracțiune animală;
Jurisprudență (1)

k) constată contravenții și aplică sancțiuni pentru nerespectarea prevederilor legale referitoare la circulația în zona pietonală, în zona rezidențială, în parcuri și zone de agrement, precum și pe locurile de parcare adaptate, rezervate și semnalizate prin semnul internațional pentru persoanele cu handicap;

l) aplică prevederile legale privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparținând domeniului public sau privat al statului ori al unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale;

m) cooperează cu unitățile/structurile teritoriale ale Poliției Române pentru identificarea deținătorului/utilizatorului autovehiculului ridicat ca urmare a staționării neregulamentare sau al autovehiculelor abandonate pe domeniul public.
Deci Politia locala poate aplica sanctiuni contraventionale asa cum rezulta din prevederile de mai sus dar nu poate amenda refuzul proprietarului de a comunica datele conducatorului auto
Ultima modificare: Luni, 18 Decembrie 2017
Mihail Cazacioc, Consilier juridic
Va multumesc pentru raspuns, dar daca totusi firma la care lucrez va trimite datele mele personale la politia locala din cugir ma poate amenda pe baza pozelor?
Sigur ca te poate amenda. Aia cu rovinieta nu probeaza tot cu poze?
Bună ziua! Am parcat în fața unui magazin câteva min. Când am ieșit un polițist local venise la mașină și mi-a spus ca i-mi trimite amendă acasă. E posibil?

Mihail Cazacioc a scris:

Sigur ca te poate amenda. Aia cu rovinieta nu probeaza tot cu poze?

Se scria multe articole ca poliția locală nu poate trimite amenzi prin poștă!

Floin_23 a scris:

Bună ziua! Am parcat în fața unui magazin câteva min. Când am ieșit un polițist local venise la mașină și mi-a spus ca i-mi trimite amendă acasă. E posibil?

Mihail Cazacioc a scris:

Sigur ca te poate amenda. Aia cu rovinieta nu probeaza tot cu poze?



Alte discuții în legătură

Amenda circulatie dmdaniel dmdaniel Buna ziua! Va rog, am si eu o nelamurire: Am inteles ca exista sau va fi propusa o lege prin care orice politist, chiar daca nu e de la circulatie, te ... (vezi toată discuția)
Politia locala si contraventiile la codul rutier vio.micle vio.micle In baza carei legi Politia locala pot opri in trafic autovehicule si sa aplice amenzi pentru centura si defectiuni la lumini (vezi toată discuția)
Cine are dreptul sa ne opreasca in trafic, politia locala ... sau rutiera romana icoman icoman Am gasit un comentariu interesant: [quot] Intrebare : cei de la control trafic (RAR) mai fac semne sa opresti (fara politiie rutiera cu ei) ce faci opresti ... (vezi toată discuția)