Buna ziua, caut ajutorul dvs in speranta rezolvarii unei probleme delicate pt mine , anume persoanele cazate in apartamentul inchiriat in regim hotelier de sub apartamentul meu ( locuiesc la bloc) .
Povestea a inceput in urma cu un an cand apartamentul de sub mine a inceput sa fie inchiriat in regim hotelier de catre proprietarul acestuia, persoanele cazate mai mereu fac galagie, zbiara, urla, vorbesc tare, rasete in miez de noapte si de accea avem mari probleme cu somnul.
Am incercat sa caut solutionare chiar discutand cu proprietarul apartamentului in cauza de mai multe ori, acesta mi-a spus in mod repertat ca nu are cu ce sa ma `` ajute`` doar sa informeze personele care se cazeaza sa respecte programul de liniste.
Asociatia de proprietari a spus ca nu intervine in aceste cazuri, sa imi rezolv singur problema.
Intrebarea mea este : ce pot face d.p.d.v legal pt a avea liniste ? apartamentul respectiv apartine unei persoane fizice nu juridice si este inchiriat prin booking, nu stiu daca functioneaza legal sau nu.
De asemenea pana acum nu am apelat la politie, nefiind vorba de muzica data tare, pur si simplu fiind deranjat de lucrurile pe care le-am enumerate mai sus.
Pot actiona in instanta ? de ce probe am nevoie ?
Un prim pas poate fi sa reluati discutia (in scris, cu o notificare trimisa prin posta cu confirmare de primire) cu proprietarul si sa-i sugerati sa ia legatura cu un proiectant autorizat care sa-i intocmeasca un poiect de antifonare a apartamentului respectiv. Proprietarul sa execute apoi proiectul cu o firma de ctii. care sa-i dea un certificat de garantie a lucrarii.
Acest document va poate fi util in instanta daca deschideti actiune, in conditiile in care vecinul dvs. nu va proceda la antifonarea apartamentului sau.
Proprietarul a instiintat asociatia ca a inchiriat apartamentul in regim hotelier? A schimbat destinatia locuintei in spatiu cu alta destinatie, are acordul asociatiei?
Cate persoane se perinda lunar prin apartamentul respectiv?
Asociatia nu se implica dar a primit vreo copie a actelor proprietarului privind desfasurarea unei activitati economice la adresa respectiva?
Pentru ca trebuie bagati la intretinere un nr de persoane, etc..
Avand in vedere ca ati parcurs procedura de solutionare amiabila,fara rezultat pozitiv,notificati oficial proprietarul spatiului cu obligatia respectarii dispozitiilor in vigoare inclusiv programul de liniste -sub sanctiunea obligarii la plata a cheltuielilor aferente solutionarii in instanta de judecata
Asociatia de proprietari nu are obligatia sa se implice in solutionarea de astfel de spete,eventual poate atentiona proprietarul spatiului
Sesizarea politiei poate sau nu sa dea rezultate pozitive...depinde de multi factori de indulgenta sau exigenta politistilor