avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1873 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... procedura promovare in clasa
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

procedura promovare in clasa

In cadrul inst noastre au sustinut examen de promovare in clasa un nr de colegi ce au absolvit studii superioare. Documentatia a fost trimisa spre avozare la ANFP conf Ordin 10280/2008 al ANFP.
Intrebarea este urmatoarea:
Intre timp a aparut OUG 105/2009 si nu inteleg continutul noul art.107 din Legea 188/1999.
Dupa obtinerea avizului favorabil ANFP , trebuie sa solicit aprobarea unui nou stat de functii prin HCL, stat de functii modificat urmare a transformarii unor functii publice din clasa III in clasa I? Si dupa aceea trimit iar la avizare la anfp?
Sunt nelamurita deoarece documentatia pentru avizarea unui stat de functii de catre ANFP este diferita fata de cea pt transformarea unor functii publice din clasa III in clasa I.

Fac precizarea ca functiile respective au fost prevazute spre promovare in planul de ocupare pe 2009.
Cele 30 de zile de la art.107^1 la ce acte administrative fac referire? Mai exact o decizie de numire in functia publica urmare a promovarii in clasa trebuie pusa in aplicare doar la 30 de zile de emiterea ei?
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 11:38, 16 Octombrie 2009
Daca ati primit avizul de la ANFP, privind transformarea functiilor, atunci, primarul/ consilierii locali trebuie sa initieze un proiect de HCL privind modificarea organigramei si a statului de functii. In urma acestei hotarari, avand in vedere rezultatul examenului de promovare si HCL-ul primarul va emite dispozitia de promovare in functia publica. :)
OK. Dar institutia noastra nu este in subordinea directa a primarului ci a consiliului local si este condusa de un director executiv. Dupa parerea mea nu trebuie initiat un proiect de hotarare a HCL cu privire la un nou stat de functii deoarece modificarile nu au avut in vederea schimbarea structurii organizatorice ci doar transformarea unor functii publice de clasa III in clasa I conform prevederilor legale.
Adica a avut loc examenul conform regulamentului si acum asteptam avizul ANFP de transformare a fct. respective pt a putea emite decizii de numire in functie.
Intrebarea mea era in legatura cu noul continut al art.107 din Legea 188/1999 care nu e f. clar. Trebuie implicat consiliul local pt transformarea unor fct publice deja existente un statul de functii aprobat in primavara?
Si inca o intrebare daca raspunsul la prima intrebare este da: Promovarea in clasa poate avea loc trimestrial. Sa inteleg ca trimestrial trebuie emisa o noua HCL privind modificarea statului de functii ca urmare a promovarii in clasa? Sincer mi se pare ca ceva nu este tocmai in regula.
legea nr. 215/2001
"ART. 36
(3) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (2) lit. a), consiliul local:
b) aprobă, în condiţiile legii, la propunerea primarului, înfiinţarea, organizarea şi statul de funcţii ale aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor şi serviciilor publice de interes local, precum şi reorganizarea şi statul de funcţii ale regiilor autonome de interes local;
ART. 115
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin:
b) consiliul local adoptă hotărâri;"
In statul de functii aprobat in primavara, banuiesc ca nu s-au facut modificarile prinvind transformarile posturilor , pentru ca acestea, trebuiesc facute numai dupa avizul obtinut de la ANFP, ca urmare a promovarii examenului. Nu s-au facut modificari in structura organizatorica, dar, in statul de functii, vor apare functii de alta clasa decat cele prevazute initial.
O.U.G. nr. 105/2009
"ART. 107^1
(2) După aprobarea actelor normative sau administrative în condiţiile legii, pentru structura de funcţii publice care rezultă în condiţiile alin. (1) autorităţile şi instituţiile publice solicită avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în condiţiile prevăzute la art. 107."
Deci... o sa trebuiasca sa mai solicitati inca o data avizul ANFP.
Legea nr. 188/1999
"ART. 23
(1) Planul de ocupare a funcţiilor publice stabileşte:
a) numărul maxim al funcţiilor publice rezervate promovării funcţionarilor publici;"
In care act normativ scrie ca promovarea in clasa, se va face trimestrial?
Promovarea, se face de regula, anual, recrutarea se face trimestrial. In legea nr. 188/1999 precum si in H.G. nr. 611/2008, promovarea, ca modalitate de dezvoltare a carierei, se face prin concurs sau examen, organizat anual, dupa cum urmeaza :
H.G. nr. 611/2008
"ART. 125
(2) Examenul sau concursul se organizează anual, până la data de 15 august a fiecărui an, de către autoritatea sau instituţia publică în al cărei stat de funcţii se află funcţiile publice, cu avizul Agenţiei.
ART. 129
(1) Concursul de promovare rapidă în gradul profesional următor se organizează anual de către Agenţie, în limita numărului de posturi prevăzute prin planul de ocupare a funcţiilor publice."
ART. 146
Examenul se organizează de autoritatea sau instituţia publică în cadrul căreia funcţionarii publici prevăzuţi la art. 144 alin. (1) îşi desfăşoară activitatea, potrivit regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în clasă, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei."
Deci, parerea mea, promovarea se face anual, nu trimestrial. :)

Promovarea in clasa trimestriala este prevazuta de art.107 alin.1 lit.b, alin.3-4 din Legea 188/1999:
ART. 107
(1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a solicita Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici avizul privind funcţiile publice în oricare dintre următoarele situaţii:
a) stabilirea de funcţii publice pentru fiecare autoritate şi instituţie publică, în parte, de conducătorul acesteia ori prin hotărâre a consiliului judeţean sau, după caz, a consiliului local, pe baza activităţilor prevăzute la art. 2 alin. (1) şi (3);
b) intervenirea unor modificări în structura funcţiilor publice din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice, ca urmare a promovării în clasă şi în grad profesional a funcţionarilor publici;
………………………………
(2) Avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici este prealabil şi obligatoriu în toate situaţiile prevăzute la alin. (1).
(3) Autorităţile şi instituţiile publice pot efectua modificări de natura celor prevăzute la alin. (1) lit. b)-d) o singură dată pe trimestru.X-(
(4) În situaţia prevăzută la alin. (3), avizul pentru situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-d) se solicită trimestrial.X-(
Din acest motiv sunt nelamurita.
O mica "smecherie":D daca pot spune asa: odata cu solicitarea avizului in vederea transformarii functiei publice, solicitati si avizul pentru proiectul de organigrama (ori le primiti pe amandoua, ori nici unul). ANFP-ul conditioneaza ca orice HCL pentru modificari in organigrama institutiilor(CL sau subordonate), cu privire la functiile publice, sa fie insotit de avizul sau ANTERIOR adoptarii ("solutia" pe care v-am descris-o mai sus va salveaza de a doua asteptare, dupa obtinerea avizului intial de transformare a postului). Este obligatoriu adoptarea unei HCL privind noua structura a organigramei institutiei dvs, intrucat se modifica functiile publice incluse (de ex. nu va mai figura "referent clasa III superior treapta 1" ci "consilier clasa I asistent treapta 1").
Succes!

Alte discuții în legătură

Promovare dupa absolvire studii superioare flory_171068 flory_171068 Buna ziua. Lucrez la o primarie ,sunt functionar public, am fost angajata ca referent superior tr III pana in anul 2009 cu o vechime in administratie de ... (vezi toată discuția)
Functionari publici - promovare Iulia Stroea Iulia Stroea In anul 2010 a fost suspendat articolul 70 din Lg.188/2009(r2) prin Lg.140/2010privind promovarea rapida? Si daca ele s-au facut totusi ce se poate intampla? (vezi toată discuția)
Emitere dispozitie de primar in cazul promovarii in grad profesional al functionarilor publici elisa_2000 elisa_2000 Dupa examenul de promovare in grad profesional al unui functionar public, in cat timp se poate emite dispozitia, care este termenul legal de emitere a ... (vezi toată discuția)