Am fost înșelat la o vânzare pe OLX: așa-zisul cumpărător mi-a returnat returnat un alt telefon în locul celui pe care i l-am expediat. Ce e de făcut într-o astfel de situație?
Salutare tuturor...in urma unui anunt postat pe olx (telefon spre vanzare)...am primit un mesaj pe acelasi olx de la un individ care m a intrebat direct daca trimit in tara telefonul prin fancurier a insistat sa trimit prin aceasta firma de curierat....i am zis ca trimit...a vrut si verificare colet...l am pus la curier...bla bla....l am sunat pe respectivul nu a mai raspuns....initial am crezut ca am pierdut doar banii de curierat 33 lei turul si 33 lei retur...cand ce sa vezi...individul mi a schimbat telefonul si mi a pus in loc un telefon stricat...era mana n mana cu, curierul.ce e de facut? Astept raspunsuri...multumesc
Este un litigiu intre 2 persoane fizice. ANPC se implica numai intre comercianti persoane juridice si cumparatori persoane fizice. Daca curietul v_ar fi provocat o dauna puteati apela ANPC.
Curierul a recunoscut ca il cunoaste pe respectivul si i a permis acestuia sa probeze telefonul desi nu avea voie...ii depun plangere pentru asta...oricum individul a insistat sa trimit telefonul prin fan courier deci e clar ca era mana n mana cu , curierul.
Faptul ca angajatul curierului a recunoscut ca il cunoaste pe respectivul nu constituie o proba, Chiar daca masinile sunt dotate cu GPS firmele de curierat nu schimba zilnic traseul curierilor, angajatii are zone dedicate (cartierul X, Y, localitatile x, y), in primul rand pentru ca ar fi pagubos pentru firma, pot pierde timp sa predea coletele. Asa ca nu este exclus ca individul sa fie cunoscut de curier in conditiile in care acesta primeste periodic colete.
Este doar o supozitie si nu o proba concludenta daca v-a solicitat sa il trimiteti printr-un curier anume.
Multi pot sa nu fi fost multumiti de serviciile unor curieri si atunci apeleaza la curieri in care au incredere si de care au fost multumiti.
In afara de asta firmele de curierat au o multime de angajati, cum demonstrati ca tocmai cel care i-a predat produsul era "mana in mana" cu cumparatorul?
Doar nu vreti sa spuneti ca pe langa firma de curierat v-a indicat si numele angajatului care sa ii predea produsul!
Puteti depune o reclamatie la firma de curierat daca angajatul a permis cumparatorului sa deschida coletul si sa il probeze daca acestea nu erau prevazute in comanda de curierat. Curierul avea doar obligatia sa ii predea coletul si sa primeasca confirmarea ca amblajulul era intact si nu prezenta urme de desigilare sau distrugere, dvs stiti mai bine in ce conditii ati comandat livrarea coletului.
In plus, o recunoastere telefonica este "apa de ploaie"!
Trebuie citit contractul cu firma de curierat. In mod normal nu ai voie sa testezi tehnic continutul coletului, se verifica doar daca coletul contine ce s-a comandat, sa nu cumperi sapun in loc de telefoane.
In functie de termenii companiei cu care ati fost de acord, firma de curierat poate raspunde. De altfel v-ati putea adresa ANPC in acest caz.
Pana la urma dvs. ati incredintat bunul firmei de curierat, nu cumparatorului.