Doresc să aflu cum procedez pentru a șterge datele cu caracter personal referitoare la actele trimise angajatorului pentru angajare : CI , acte studii , certificat naștere și căsătorie . Menționez că nu mai lucrez la acest angajator și nu știu dacă le protejează conform legii . Îi pot solicita să șteargă din arhiva electronică ( mail , foldere ) și sa distrugă actele trimise ?Mulțumesc !
In baza art.7 alin.(7) din HG 905/2017, datele din registrul general de evidență a salariaților și dosarele personale ale fiecărui salariat se păstrează în condiții corespunzătoare, care să asigure securitatea datelor, precum și respectarea prevederilor legale privind protecția datelor cu caracter personal și ale art. 25 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la statele de plată. Angajatorii răspund pentru asigurarea acestor condiții, precum și pentru orice prejudiciu produs salariatului sau oricărei alte persoane fizice sau juridice prin încălcarea acestor obligații.
Dosarul personal al salariatului cuprinde cel puțin următoarele documente: actele necesare angajării, contractul individual de muncă, actele adiționale și celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea și încetarea contractelor individuale de muncă, acte de studii/certificate de calificare, precum și orice alte documente care certifică legalitatea și corectitudinea completării în registru.
In speta, termenul de pastrare este de 50 de ani .