Buna ziua,
Am un PFA suspendat pentru ca am nascut si sunt in concediu de ingrijire a copilului pana la 2 ani. Cheltuielile mele cu PFA-ul se reduceau in mare la plata abonamentului Orange, intretinere spatiu (functionez in apartament proprietate personala cu contract de comodat), abonament internet, Romtelecom. Pe perioada suspendarii ce cheltuieli am voie sa bag in contabilitate? Evident, venituri n-am. Mentionez ca sunt platitoare de TVA si de impozit pe venit (nu norma de venit!), deci e vorba de declaratia 300.
Astept un raspuns urgent!!!! Multumesc.
pct 37 norme cod fiscal :
Condiţiile generale pe care trebuie să le îndeplinească cheltuielile aferente veniturilor pentru a putea fi deduse sunt: a) să fie efectuate în interesul direct al activităţii;
b) să corespundă unor cheltuieli efective şi să fie justificate cu documente;
c) să fie cuprinse în cheltuielile exerciţiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite.
Daca nu obtineti venituri, cheltuielile devin nedeductibile
Pe alta parte :
(6) Baza de calcul se determină ca diferenţă între venitul brut şi cheltuielile deductibile, altele decât cheltuielile de sponsorizare, mecenat, pentru acordarea de burse private, cheltuielile de protocol, cotizaţiile plătite la asociaţiile profesionale.
Daca luati in considerare cheltuielile , atunci ele fiind nedeductibile veti fi in situatia de a plati impozit pe ele .
Mai bine , pe perioada suspendarii, suportati din banii personali cheltuielile de care vorbiti .
Multumesc pentru raspuns.
Mai am o intrebare legata de PFA. Cum apar inscrise in registru sumele pe care le incasez ca PFA dar le folosesc in interes personal? Adica ar trebui cumva sa existe ceva de genul "retragere aport", sa nu mai apara in contabilitatea PFA-ului. Am intrebat la finante si mi s-a spus ca nu se poate. Pai asa se tot aduna o gramada de bani care de fapt nu mai exista. Macar la sfarsit de an fiscal sa iasa sub forma de dividende, de exemplu, ca la SRL-uri.
in registrul de incasari si plati , cel obligatoriu pentru pfa-uri, la incasari se trec sumele incasate (numerar sau banca). La plati se trec sumele platite (numerar sau banca ) , dar doar cele admise ca si cheltuieli deductibile, deductibile partial sau nedeductibile , in sensul impozitului pe venit .
Banii incasati sint ai Dvs.
Ii cheltuiti cum vreti pentru persoana fizica . Ideea e ca in registrul de care vb sa treceti doar sumele aferente cheltuielilor in sensul afacerii . Fiscul nu e interesat ce bani cheltuiti dvs pentru nevoile personale .
Normal sa nu ii pese fiscului, atata timp cat imi platesc impozitele corect. Insa am incasari de sume mari si cheltuieli mici. In contabilitate se vor aduna sume cu 5 cifre care de fapt nu exista pentru ca banii sunt cheltuiti in interes personal. Nu vreau sa bag cat mai multe cheltuieli, ci doar sa mai scad din aceste sume existente pe hartie, dar inexistente in realitate. Sau, ca sa dau un motiv mai pueril, nu vad de ce ar trebui sa scriu asa de mult si sa consum atata pasta de pix. O sa ajunga sa nu mai incapa sumele in coloane pentru ca au prea multe cifre. Am ajuns la 30.000 lei in registru si la 100 lei in realitate. De aceea intrebam de "retragere numerar". Sper ca m-am facut inteleasa... Multumesc.
eu v-am inteles deja :D
Retragerile de numerar nu sint elemente de cheltuiala , de aceea nu se trec pe plati in registru .
Cum va spuneam si mai sus : pe plati se trec doar chetuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii .
Registru de incasari si plati nu trebuie vazut ca un registru de casa ci ca un registru de determinare a bazei impozabile , in vederea calcularii impozitului pe venit.