Suntem o asociatie de proprietari formata din 3 blocuri care au in total 158 de apartamente si avem niste spatii comune care sunt inchiriate ,in 2017 unul din cele 3 blocuri a efectuat niste reparatii l-a acoperis ,asociatia a promis ca o sa ajute cu partea de bani care i se cuvine blocului ,lucru care l-a final nu s-a mai intamplat ,motivatia fiind ca nu-i permite legea . Intreb pe ce ii permite legea sa cheltuie acei bani .mai ales ca nici nu stim de atati ani cati sunt ?
cyan
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Ce permite legea
art.24-HG1588/2007
(6)Veniturile obtinute de asociatia de proprietari din activitati economice sau din alte activitati desfasurate se constituie ca fond special si se vor utiliza in exclusivitate pentru imbunatatirea confortului si eficientei condominiului, pentru intretinerea si repararea proprietatii comune, potrivit art. 45 alin. (3) din Legea nr. 230/2007. In aceste venituri se cuprind si cele obtinute din inchirierea unor spatii aflate in proprietate comuna indiviza, a spatiilor pentru instalarea de reclame si pentru serviciul de televiziune prin cablu, firme luminoase, precum si alte venituri obtinute din orice sursa, in conditiile legii. Aceste venituri se constituie ca surse proprii ale asociatiei de proprietari, nu se platesc proprietarilor, nu pot fi folosite la constituirea sau la completarea fondului de rulment si nu pot fi folosite la plata facturilor emise de furnizorii de servicii publice de utilitati. Acest fond va fi depus in contul asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari, in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli.
Cati bani sunt
Art. 10-L230/207
Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere, la orice document al acesteia.
Ce sa se faca?
Toti banii sunt intr-un singur cont, ar fi o prostie sa ii tii in conturi separate pe fonduri de rulment, reparatii, etc. si sa platesti pentru fiecare comision de gestionare, reconstitui lunar fondurile si jonglezi cu activul si pasivul.
Credeti ca exista vreo asociatie care solicita acordul vreunui proprietar sa i se foloseasca din fondul personal de rulment pentru acoperirea cheltuielilor altor proprietari pana la achitarea cheltuielilor curente? Daca ar fi asa nimeni nu si-ar da acordul ca f.rul. sa il foloseasca pentru X sau Y iar asociatia ar ajunge sa palteasca penalizari la furnizori.
cyan
Haideti sa fim sinceri , nu este bine sa amestecam lucrurile si am sa dau un exemplu ce se intampla daca facem asaceva .
Spune ti Dumneavoastra ca ar fi bine ca toti banii asociatiei sa se tina intr un singur cont . adica sa amestecam fondul de rulment , fondul de penalizari ,fondul de reparatii , fondul special de reparatii obtinut de asociatie din activitati economice ( inchirieri , instalare reclame , instalare antene etc.)
Am zis sa dau un exemplu : observati Dumneavoastra ce se intampla cu acele fonduri obtinute din CAS , CASS daca se amesteca cu alte fonduri ca nu mai sunt bani pentru pensii ,pentru sanatate !
Ce spune articolul 24 ( 6 ) din H.G. nr. 1588 / 2007 :ca acel fond obtinut de asociatie din diferite activitati nu se platesc proprietarilor ,nu se completeaza la fondul de rulment , nu pot fi ( banii ) folositi la achitarea unor facturi si v a putea fi folosit numai cu acordul adunarii generale in conformitate cu bvc , am incheiat citatul .
In caz contrar , daca acesti bani se folosesc pentru sa zicem achitarea unor facturi ....... va las pe Dumneavoastra sa raspundeti , adica ce trebuie facut si in caz ca nu se face , ce se intampla !
O zi buna va doresc