avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 525 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Utilizarea fondului de reparatii pentru plati curente
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Utilizarea fondului de reparatii pentru plati curente

Buna ziua. La asociatia nostra exista urmatoarea problema :
Intr-o scara exista un spatiu inchiriat . Incasarile se strang intr un fond de reparatii. In urma fraudei facuta de fosta administratora exista o lipsa mare in caserie pentru plata facturilor curente si riscam oprirea utilitatilor .
Intrebarea este daca din acest fond se pot folosi bani pentru plata facturilor curente urmand a reconstitui fondul prin recuperarea in instanta a sumelor furate ?
Si daca da, ce hotarari trebuiesc luate de asociatie?
De asemnea , in cazul in care nu se va recupera paguba de la fosta adminstratoare , ce se intampla?
Multumesc anticipat pt raspuns.
Cel mai recent răspuns: monica.iordache , utilizator 08:26, 20 Noiembrie 2014
Din fondul de reparatii nu se poate plati intretinerea.


Cf Normelor de aplicare a Legii 230/2007, art 24 alin 6:

"Veniturile obtinute de asociatia de proprietari din activitati economice sau din alte
activitati desfasurate se constituie ca fond special si se vor utiliza în exclusivitate pentru
îmbunatatirea confortului si eficientei condominiului, pentru întretinerea si repararea
proprietatii comune, potrivit art. 45 alin. (3) din Legea nr. 230/2007. În aceste venituri se
cuprind si cele obtinute din închirierea unor spatii aflate în proprietate comuna indiviza, a
spatiilor pentru instalarea de reclame si pentru serviciul de televiziune prin cablu, firme
luminoase, precum si alte venituri obtinute din orice sursa, în conditiile legii. Aceste
venituri se constituie ca surse proprii ale asociatiei de proprietari, nu se platesc
proprietarilor, nu pot fi folosite la constituirea sau la completarea fondului de rulment si nu
pot fi folosite la plata facturilor emise de furnizorii de servicii publice de utilitati. Acest
fond va fi depus în contul asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decât cu acordul
adunarii generale a asociatiei de proprietari, în conformitate cu bugetul de venituri si
cheltuieli."


Fondurile respective din inchiriere NU pot fi folosite pentru plata facturilor, ci doar pentru imbunatatiri, modernizari in blocul dvs.!
Pentru a recupera banii de la fosta administratore, trebuie sa faceti plangere penala impotriva ei, iar aceasta dureaza ceva timp!
Daca nu veti reusi sa recuperati banii de la aceasta, proprietarii condominiului dvs. vor mai trebui sa mai plateasca inca o data pentru a acoperi datoriile la furnizorii asociatiei (ptr. a preintampina sistarea furnizarii utilitatilor catre asociatie)!
1-Sumele obtinute din inchiriere parti comune se varsa in fondul de reparatii si pot fi utilizate numai pentru reparatii parti comune de constructii si instalatii din imobilul de locuit in comun
2-Daca nu se recupereaza suma de la ex administratora,pentru fluenta beneficierii de utilitati,asociatia de proprietari prin reprezentant legal=presedinte si comitet executiv ,
urmeaza sa analizeze si sa propuna variante de acoperire prejudiciu
De regula, in astfel de cazuri,se dispune realizarea unui fond suplimentar lunar reaiizat din depuneri individuale ale proprietarilor
monica.iordache a scris:
Intrebarea este daca din acest fond se pot folosi bani pentru plata facturilor curente urmand a reconstitui fondul prin recuperarea in instanta a sumelor furate ?

Banii incasati de asociatie se gasesc in contul bancar al asociatiei ori in casieria asociatiei indiferent de provenienta lor. In aceste doua "pungi" se gasesc banii incasati de la proprietari reprezentand cheltuieli de intretinere, fond de rreparatii, fond de rulment, penalizari, chirii, sponsorizari s.a.m.d.
Orice plata se face din aceste "pungi", adica din soldul existent la banca ori in casierie. acolo banii sunt la un loc si nu individualizati, separati pe fonduri, pe provenienta...
Asa ca puteti face orice plata din acestia, catre furnizori, prestatori, salariati, impozite si taxe la stat etc.
Si daca da, ce hotarari trebuiesc luate de asociatie?

Nici o hotarare. Desfasurati-va activitatea normal, facand incasarile si platile ca si pana acum. Luna trecuta sau acum 10 luni cand trebuia sa achitati o factura o achitati. Orice plata se aproba de presedinte, se verifica de cenzor ...
..in cazul in care nu se va recupera paguba de la fosta adminstratoare , ce se intampla?

Daca nu recuprati pe cale amiabila, actionati in instanta. Daca nu recuperati, ramaneti cu paguba.
@monica.iordache

Administratora, cand a furat banii, i-a furat din casa sau din banca, nu dintr-un fond sau de la plata utilitatilor.
Asa cum v-a spus si @adriantot, luati bani de unde ii aveti si platiti-va utilitatile. Si daca tineti sa stiti de unde a furat administratora, atunci puteti spune ca a furat din fondul de reparatii.
De rest, urmati sfaturile primite de la antevorbitori.

Pentru cei care incurca lucrurile, trebuie sa spunem ca utilitatile nu pot fi platite din fondul de reparatii numai atunci cand aceste utilitati nu sunt puse pe listele de intretinere pentru recuperare, in mod intentionat, ci sunt scazute si in scripte din fondul de reparatii. Asta nu se poate.

Alte discuții în legătură

Investitii asociatie de propietari timpuriu timpuriu se pot face investii de tipul : schimbul apometrelor din apartamente sau montari unui interfon la usa de la intrare in bloc ,din fondul de penalizari avand in ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli din fondul de rulment Almaris Almaris Buna ziua, Se pot cheltui bani din fondul de rulment pentru materiale de curatenie, stingatoare de incendiu, diverse consumabile? Dar pentru interventii de ... (vezi toată discuția)
Intrebare - fondul de rulment ContSters295342 ContSters295342 buna seara, Anul trecut fosta administratora \\"a furat\\" cam 31300 ron ( am facut expertiza si asteptam un raspuns ), dar nu asta este problema si ... (vezi toată discuția)