Am o speta mai ciudata. Mai exact am dus masina la service(revenire schimbat EGR in garantie) in data de 04.01.2018, iar pe data de 10.01.2018, seful service-ului, Eurial, m-a sunat in jurul orei 11 sa-mi spuna ca a observat ca problema pentru care am revenit in service era intradevar de la EGR-ul schimbat de ei si ca au remediat problema din soft si apoi au scos masina in teste. Domnul mi-a comunicat ca in timpul testelor, pe la viteza de 130km/h, biela s-a rupt, a trecut prin motor(probabil spargand blocul motor si chiuloasa) si prin baia de ulei, masina fiind in acel moment nedeplasabila pe propriile roti. Am ramas surprins sa aud ca seful de service ma intreaba pe mine ce sa faca in continuare cu masina si daca dorim sa angajam un expert tehnic ca sa stabilim a cui este vina.
Ce trebuie sa fac in cazul asta?? va rog ajutati-ma cu un raspuns, intrucat sunt intr-o bezna totala nestiind daca ei sunt raspunzatori de masina mea atata timp cat e la ei in service chiar daca piesa care s-a rupt din motor nu are legatura cu interventia lor?
Daca nu gasiti o varianta amiabila de rezolvare discutand cu cineva din conducerea societatii respective,realizarea unei expertize extrajudiciare poate sa fie o solutie.Pana atunci consultati-va cu mai multi specialisti pt a vedea daca situatia descrisa de mecanic se intampla frecvent,daca este posibila o culpa a mecanicului etc.
Nu pot spune ca este vina lor, pentru ca teoretic sunt sanse mici ca EGR-ul sa fi afectat motorul intern si cred ca ar fi si cam greu de demonstrat asa ceva printr-un expert tehnic. Dar avand in vedere ca masina se afla in custodia lor nu mi se pare normal ca ei sa ma sune pe mine si sa ma intrebe ce vreau eu sa fac, ca si cum pe ei nu i-ar mai intereseaza problema. Presupun ca o mediere ar fi cea mai buna solutie intrucat nu as vrea sa pierd luni bune sau ani prin tribunale.
Nu v-au explicat cum au facut testul de verificare?
L-au facut cu masina in service "pe loc" sau au scos-o la "plimbare"?
Parerea mea este ca nu aveau cum sa o testeze in service, trebuia sa o urce pe elevator si acolo sa o accelereze pana deschide EGR-ul.
Iar pentru a ajunge la 130 km/h nu o putea face decat pe autostrada.
Este vreo autostrada prin zona?
Chiar daca ar, fi testele nu se fac inafara service-ului, in trafic!
Solicitati sefului service-ului sa va prezinte procedura de testare dupa inlocuirea EGR,
Fiecare operatiune de service este procedurata atat in privinta inlocuirii piesei cu ordinea montarii/demontarii si sculele folosite cat si modalitatea de testare.
Nu cred ca este prevazut ca testarea sa se faca in trafic,
Nu cunoastem ce model de masina aveti dar putem banui ca este un Peugeot.
Parerea mea este urmatoarea, inceput de ianuarie, frig, posibil sub 0 grd sau pana in 2-3 grd, motorul rece, nu au asteptat sa se incalzeasca si l-au forjat imediat, cand turezi motorul ca la curse e normal sa isi zboare biela prin bloc, daca motorul ajungea la regimul normal de lucru, pe cale de consecinta si la temperatura optima, gazele erau calde, biela ramanea la locul ei si nu se intampla nimic.
Daca nu este autostrada nu era legal sa circule cu 130 km/h.
Cereti sefului service-ului sa va prezinte procedura de testare iar daca da din coltz in coltz e clar ca incearca sa se eschiveze de raspundere.
Vina apartine service-ului! Nu aveau ce cauta cu masina in trafic, atata timp cat este in service sunt raspunzatori pentru orice dauna produsa masinii.
Daca ii spargeau parbrizul in timp ce verificau EGR cine era de vina?
Ionut2007
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Cum adica au remediat problema din soft? s-a intervenit asupra softului din ecu pentru eliminarea egr-ului? Daca da, o greseala in modificarea softului poate duce la ruperea bielei. Totusi, spune ce tip de auto este (Marca, model, cod de motor), cele mai predispuse la ruperea bielelor la grupul vag spre exemplu sunt motoarele pe benzina de 1.4 90CP si cele de 1.9 TDI cu codurile de motor BXE si BLS. Chiar si o montare defectuasa a egr-ului
Demos
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Atât Eurial Otp cât si Eurial Militari sunt concesionari Peugeot, deci autostrâzile nu lipsesc.
Ceea ce lipseste este dreptul de a circula cu masina unui client pe drumurile publice, testele de functionare se fac pe stand de test sau, dacâ au, pe pistâ de test.
Stiind câ anumite motoare Peugeot au probleme de fiabilitate si conceptie este foarte posibil ca o proastâ parametrare sâ provoace o functionare proastâ la diverse regimuri si deci o panâ de acest tip.
Din pâcate vâ va fi foarte dificil sâ faceti proba incompetentei concesionarului, nu este prost sâ dea codurile de eroare si a sters deja mémoria.
Deci, râmâneti pe o bazâ legalâ strictâ, cereti procedurile de test (deci dacâ au scos masina din concesiune este vina lor), iar în interiorul concesiunii, concesionarul este responsabil de toate deteriorârile vehiculului incredintat.
Atentie, dpvd mecanic, acest tip de panâ de care vorbiti dvs este foarte des întâlnit în cazul unei ruperi de curea de distributie, deci, iarâsi, vinâ de concesionar!!!