avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 384 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Achiziţii publice Program anual achizitii publice
Discuție deschisă în Achiziţii publice

Program anual achizitii publice

Buna ziua,

Programul anual al achizitiilor publice cuprinde si cumpararile directe sau doar procedurile de achizitie publica prevazute de OUG nr.34/2006? Cei cu experienta in domeniu, aproba acest program prin hotarare a consiliului local ?
Programul anual al achizitiilor publice cuprinde toate achizitiile publice, inclusiv cele preconizate a fi facute prin cumparare directa. Acesta se adopta prin HCL ca anexa la bugetul adoptat, si se modifica de fiecare data cand au loc rectificari bugetare care au ca scop micsorarea sau majorarea sumelor alocate achizitiilor publice, tot ca anexa la bugetul rectificat.
Programul anual al achizitiilor publice in conformitate cu art 4 alin 5 lit (d) din Hg 925/2006 trebuie sa cuprinda cel putin informatii referitoare la " procedura ce urmeaza a fi aplicata".
Procedurile de achizitie publica sunt specificate la art 18 din OUG 34/2006, iar achizitia directa nu se afla printre ele.
Achizitia directa nu este procedura de achizitie in sensul OUG 34/2006, si este o modalitate, posibilitate, metoda, etc. de achizitie reglementata de art. 19 din respectiva ordonanta.
Mai mult in Hg 925/2006 la art 4 alin 2 scrie "Programul anual al achiziţiilor publice se elaborează într-o primă formă până la sfârşitul ultimului trimestru al anului în curs şi cuprinde totalitatea contractelor/acordurilor-cadru pe care autoritatea contractantă intenţionează să le atribuie/încheie în decursul anului următor.
Atribuirea se face numai prin "proceduri de atribuire" iar achizitia directa nu este procedura.
In concluzie achizitiile directe nu se trec in Programul anual al achizitiilor publice.
Succes.
chiar daca achizitia directa nu este trecuta la art. 18 ca procedura de achizitie , ea va fi trecuta in planul anual al autoritatii contractante deoarece planul anual al achizitiilor publice sta la baza elaborarii bugetului unei AC astfel incat trebuie sa existe o concordanta intre cele doua . In nota justificativa intocmita pentru achizitia directa trebuie trecuta pozitia din planul anual , cod CPV si pozitia din fila de buget. :D. Apoi, conform art. 19 estimarea "se va face conform prevederilor sectiunii a 2 a " , respectiv regulile generale de estimare art 25-29 . Totodata nu te impiedica nimeni sa inchei contract in urma achizitiei directe.
Cu alte cuvinte asa cum sustin si ceilalti colegi in planul anual de achizitii se trec toate procedurile, contractele, sumele estimate, etc, supuse fiind aprobarii consiliului local.
"Planul anual al achizitiilor publice" nu exista.
Exista "Planul anual de cheltuieli materiale bugetare" si " Programul anual al achizitiilor publice", care sunt doua documente distincte.
Planul anual de cheltuieli materiale, intradevar, este documentul care sta la baza elaborarii bugetului autoritatii contractante si care cuprinde toate cheltuielile (achizitiile) pe care AC urmeaza sa le faca.
Din acest document se extrage Programul anual al achizitiilor publice care cuprinde numai procedurile (adica achizitiile de peste 15.000 Euro).
Dupa aprobarea bugetului AC ambele documente se ajusteaza in functie de nivelul bugetului aprobat. (vezi textul art.4 alin 1,2,3si 4 din HG 925/2006).
Daca treceti in Programul anual al achizitiilor publice si achizitiile directe apar situatii hilare de genul: Ex. Pe parcursul anului se strica o clanta la o usa. Nu aveati de unde sa prevedeti ca acea clanta se va strica si bineinteles nu o aveti in Program. Ce faceti? Ca sa puteti achizitiona clanta modificati Programul in conformitate cu prevederile art. 4 alin 8 si 9 din HG 925/2006 si il supuneti din nou aprobarii conducatorului unitatii, si dupa asta... victorie.... achizionati clanta.
Cam mult pentru o simpla clanta.
Poate ar trebui sa incercam sa intelegem de ce in 925 apare notiunea/conceptul de PAAP. Care este scopul lui? De ce se intocmimeste un asemenea act?. Pentru mine scopul este unul destul de evident; atunci cand se angajeaza fonduri de o valoare mai mare (peste 15.000 euro si care intra pe proceduri) trebuie sa ne asiguram ca autoritatea contractanta are posibilitatea de a onora acele contracte, prin planificarea lor vis-à-vis de buget . Fara PAAP, se presupune, ca s-ar putea angaja niste fonduri de o valoare mai mare, pe care autoritatea contractanta nu le-ar putea suporta din punct de vedere al platii, mai ales ca in urma unei proceduri se incheie un contract in care platile de cele mai multe ori se fac in mod esalonat pe o perioada mai lunga de timp.
In cazul achizitiei directe, avand in vedere ca majoritatea lor se realizeaza doar pe baza de factura, iar sumele cheltuite sunt in general mici, iar influenta lor asupra bugetului se observa imediat, s-a considerat de catre legiuitor ca nu este neaparat necesara planificarea lor vis-a-vis de buget, mai ales ca si aceste achizitii trec prin filtrul Controlului Financiar Preventiv Propriu din cadrul fiecarei autoritati contractante.
Succes.


Alte discuții în legătură

Ce pot face? carmengy carmengy Ce pot face in urmatoarea situatie? Am contestat un proces de evaluare pentru ca oferta mea a fost declarata neconforma in mod nejustificat. Dupa ce CNSC a ... (vezi toată discuția)
Programul anual de achizitii userunu userunu Sunt director la o cresa de copii care apartine de Primarie dar am personalitate juridica avand cod de inregistrate fiscala diferita de Primarie si nu am ... (vezi toată discuția)
Contestatiile se depun numai la cnsc fara exceptie? aurora_oprescu2009 aurora_oprescu2009 Am participat la o licitatie publica (care nu a fost publicata pe SEAP ci intr-un ziar) si doresc sa depun contestatie. Lucrarea face parte dintr-un Proiect ... (vezi toată discuția)