In M.O. nr. 9 din 05.01.2012, a fosta publicata Completarea la Normele metodologice aprobate prin Ordinul comun nr. 163/540/23/2009, prin Ordinul comun nr. 2596/2867/299/2012.
Se stabilesc obligaţiile proprietarilor apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie, precum şi precizări privind lucrările similare pentru clădiri de locuit individuale.
Gasiti Ordinul in pagina 12 in M.O.
[ link extern ]
Consiliu local poate acorda scutire de la plata impozitului pe clădiri sau o reducere a acestuia pe o perioadă de minimum 7 ani, cu începere de la data de întâi ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor de reabilitare, pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie, pe baza procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, întocmit în condiţiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenţie recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanţă energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic, astfel cum este prevăzut în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.158/2011.
Documentele pe care proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie trebuie să le depună la autoritatea fiscală sunt:
- autorizaţia pentru executarea lucrărilor de intervenţie, emisă în condiţiile legii;
- certificatul de performanţă energetică sau, după caz, raportul de audit energetic în care sunt precizate măsurile de intervenţie pentru reabilitarea termică;
- procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, întocmit în condiţiile legii