avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 670 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Probleme cu lucrările de reabilitare termică: nu ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Probleme cu lucrările de reabilitare termică: nu știm ce prevede contractul semnat între primărie și asociație și unul dintre proprietari refuză să permită accesul executanților, fapt pentru care suntem în pericol să fim amendați. Ce e de făcut?

Preambul - blocul nostru este in reabilitare termica, faza de pus tencuiala exterioara. Lucrarea se face fara ca noi locatarii sa fi vazut vreun contract semnat intre Primarie sector 6 si presedinte bloc (presedintele spune ca nu stie nimic, inclusiv administratorul care este o firma externalizata nu stie nimic), cu atat mai putin clauze, deviz costuri, etc.
Intre timp aflam ca un apartament refuza sa fie schimbata tamplaria de lemn si anveloparea balconului, nepermitand accesul. Asociatia a primit o instiintare de la Dir Generala de Politie Locala (Consiliu local sect 6) in care ni se spune ca se executa lucrarile de reabilitare cf autorizatiei de construire nr..., tinand cont ca fatada imobilului este partea asociatiei de proprietari, aveti obligatia respectarii intocmai a proiectului aprobat si acordare sprijin constructor, nerespectarea de catre unii membri ai asociatiei care se opun efectuarii lucrarilor, este contraventie si se SANCTIONEAZA Asociatia de proprietari cf art. 26, litb, lege 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii CU AMENDA DE LA 50.000 LA 100.000 LEI.
Va rog mult sa ma ajutati cu urmatoarele:
1) cum pot forta ca locatar mana presedintelui sa faca public contractul semnat de el cu Primaria si eventual sa atrag atentia si la Primarie ca poate nu au toate actele in regula?
2) este corecta abordarea Consiliului Local si ce actiuni sa facem ca sa evitam amenda si sa se finalizeze lucrarea, in conditiile in care proprietarul apartamentului respectiv va refuza in continuare reabilitarea?
Multumesc mult!
Ultima modificare: Sâmbătă, 16 Martie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: deedeekaa , utilizator 18:47, 20 Noiembrie 2019
Pentru corecta si completa dv informare privitor la dispozitiile care guverneaza infiintarea,
organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari studiati atent disp L nr 196/2018
1-Art 28 al 3 prevede exact ceea ce va intereseaza
2-Daca nu se poate solutiona in cadrul asociatiei de proprietari rezulta ca reprezentantul legal al acesteia nu stapaneste dispozitiile in domeniu
Legiuitorul a prevazut mai multe variante pentru a impune locatarilor sa respecte dispozitiile in vigoare
Verificati daca sunteti pe listele aprobate pentru reabilitare. Cititi actul normativ, poate aflati mai multe detalii.

[ link extern ] /
HCL 43 – Hotarare privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Sectorului 6 nr. 284/23.11.2017 privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici și a documentaţiei tehnice – faza DALI pentru blocurile de locuințe cuprinse în proiectul “Creșterea Performanței Energetice a blocurilor de locuințe din Sector 6 prin reabilitarea termică a acestora – Lot 11”

HCL 44 – Hotarare privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici și a documentaţiei tehnice – faza DALI pentru blocurile de locuințe cuprinse în proiectul “Creșterea Performanței Energetice a blocurilor de locuințe din Sector 6 prin reabilitarea termică a acestora – Lot 12”

HCL 45 – Hotarare privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici și a documentaţiei tehnice – faza DALI pentru blocurile de locuințe cuprinse în proiectul “Creșterea Performanței Energetice a blocurilor de locuințe din Sector 6 prin reabilitarea termică a acestora – Lot 13”

HCL 89 – Hotarare privind modificarea Anexei nr. 2 la Hotărârea Consiliului Local al Sectorului 6 118/ 27.04.2017 privind modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local al Sectorului 6 nr. 191/29.09.2016 privind aprobarea contractării unei/unor finanţări externe în baza garanţiilor proprii, în valoare de până la 60.000.000 euro sau echivalentul în lei pentru o perioadă de până la 22 de ani şi perioadă de graţie de până la 4 ani, în vederea asigurării finanţării şi/sau cofinanţării măsurilor de eficienţă energetică ce se vor implementa la blocurile de locuinţe şi la clădirile publice din Sectorul 6 al Municipiului Bucureşti

HCL 117 – Hotarare privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Sectorului 6 nr. 18/26.01.2017 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru reabilitarea termică aferenți blocului de locuințe Aleea Parva nr. 6, bloc C37 din Sectorul 6 al Municipiului București

HCL 118 – Hotarare privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Sectorului 6 nr. 24/26.01.2017 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru reabilitarea termică aferenţi blocului de locuinţe Strada Calea Giuleşti nr. 62, bloc F4 din Sectorul 6 al Municipiului Bucureşti
Multumesc frumos pentru raspuns, art de la pct 1) cu siguranta va ajuta atunci cand vor trece sumele de reabilitare pe listele de intretinere, dupa finalizarea lucrarii. Pana atunci pentru mine raman deschise problemele privind legitimitatea acestui demers, licitatie publica stim ca a fost si a castigat un anumit consortiu, au autorizatie pentru lucrari dar lipsa acelui contract semnat intre asociatie (presedinte) si primarie imi ridica mari semne de intrebare. Aici ma intereseaza ce demersuri pot eu sa fac, fiind un simplu locatar proprietar.
solicitati o adunare generala extraordinara
In primul rand, reabilitarea nu se face fara sa fi existat in prealabil o cerere din partea asociatiei dvs, cerere semnata de cel putin 75% dintre locatari si depusa, foarte probabil , cu mult timp in urma. Reabilitarea se face de catre primarie, toate licitatiile pentru firmele care executa vreo lucrare in cadrul acestui proces, sunt contractate de catre primarie , nu de catre asociatie. Treaba presedintelui, si a locatarilor este sa urmareasca daca lucrarea se deruleaza conform proiectului, la final presedintele, sub semnatura, certifica ca toate lucrarile au fost facute conform acestui proiect. Legea 96/2018 va permite sa aveti acces la documentele asociatiei. Nu m-ar mira insa sa aflu ca nici presedintele nu are proiectul. Va spun din proprie experienta, intrucat la noi la bloc, nici acum nu s-a terminat complet reabilitarea inceputa acum 1 an. La noi, primaria nu a vrut sa ne puna la dispozitie proiectul, utilizand tot felul de tertipuri la limita legii, apoi am p[rimit si noi amenintarea descrisa de dvs. Insa, noi am fost inteligenti, am profitat de acest aspect, pentru a solicita, in baza acelui act, sa ne puna la dispozitie proiectul complet, tocmai ca sa stim ce trebuie sa respectam. In felul asta, nu au avut ce face, si ne-au dat proiectul. Daca unul dintre locatari nu permite modificari la apt lui, primaria probabil va amenda asociatia, insa nu are temei legislativ pentru asta. Legea 98/2018 face referire doar la faptul ca, in cazul condominiilor de tipul imobilelor colective multietajate, modificarea aspectului fațadei se face numai în mod unitar pe întreg condominiul . In acest caz, nu dvs modificati fatada ci chiar primaria. Si daca o sa va uitati si pe legea invocata de ei cand va spun ca va amendeaza, o sa vedeti ca nu are legatura cu asociatia de proprietari ci cu firma care reabiliteaza.
Ultima modificare: Joi, 10 Octombrie 2019
Proprietar nou, utilizator

Alte discuții în legătură

Legea 158/2011privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte dodo2009 dodo2009 \"Art. 27^1 Proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinte si ai imobilelor care au executat lucrari de interventie pe cheltuiala proprie beneficiaza, ... (vezi toată discuția)
Reabilitarea termica a blocurilor, fara unanimitate mircea25 mircea25 Buna seara, Stiu ca, in momentul de fata, cfr OUG 63/2012 privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte, Art III Alin (3) prevedeca : ... (vezi toată discuția)
Terasa bloc eu.ro eu.ro ce trebuie sa plateasca un locatar de bloc de la et 4 din 10,obligat doar ; 1 hidroizolatie 2 hidro-termoizolatie? (vezi toată discuția)