am si eu o intrebare ! exista un imobil (bloc) cu trei scari contruit de un italian si care nu a vandut inca toate apartamente ,dar nici nu s-a inscris in asociatia care s-a format cu ap.nevandute ! Intrebarea mea este daca trebuie sa plateasca cota parte dupa apartamente care nu sint inscrise in asociatia de proprietari?Multumesc frumos!
1. Ziceti ca sunteti as. proprietari. Cati proprietari (membri fondatori) din cati? Cate apartamente au ramas nevandute?
2. Daca sunteti costituiti in as. prop. inseamna ca aveti incheiate contracte cu furnizorii de utilitati si servicii pe numele as. prop., atunci inseamna ca aveti cheltuieli care legal se repartizeaza proprietarilor proportional cu cota-parte indiviza de proprietate, la toate apartamentele, inclusiv a apt. nevandute.
Vezi, HG nr. 1588/2007, SECŢIUNEA a 4-a
Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviză de proprietate
Art. 43 - 47.
Dar daca, chiar daca sunteti constituiti in as. prop., dar nu aveti incheiate contracte de furnizare a utilitatilor si prestari de servicii, dar consumati toate alea de la "organizarea de santier", trebuie sa discutati si sa negociati cu reprezentantii patronului, repartizarea costurilor respective, doar pentru apartamentele vandute.
Veniti cu amanunte!
Buna seara ! Revin cu urmatoarele precizari : Blocul respectiv are 60 de ap din care 10 nu sint vandute si avem incheiate contracte cu furnizorii de utilitati! Pt cei 10 ap nu vor sa plateasa cota parte indiviza cu mentiunea ca nu sint inscrisi in asociatia ! Este posibil asa ceva? Multumesc pt ajutor!
cyan
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Legea 230/2007 se aplica inclusiv proprietarilor care nu sunt membri ai asociatiei de proprietari.
Articolul 24
(1) Adunarea generală poate adopta hotărâri, dacă majoritatea proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari (jumătate plus unu) sunt prezenţi personal sau prin reprezentant legal.
(2) Dacă la prima convocare nu este întrunit cvorumul necesar de jumătate plus unu, adunarea generală va fi suspendată şi reconvocată în termen de maximum 10 zile de la data primei convocări.
(3) La adunarea generală reconvocată, dacă există dovada că toţi membrii asociaţiei de proprietari au fost convocaţi, hotărârile pot fi adoptate, indiferent de numărul membrilor prezenţi, prin votul majorităţii acestora.
(4) Hotărârile adunării generale a asociaţiei de proprietari sunt obligatorii şi pentru proprietarii din condominiu care nu au fost prezenţi la adunarea generală, precum şi pentru proprietarii care nu sunt membri ai asociaţiei de proprietari.
Articolul 46 Toţi proprietarii au obligaţia să plătească lunar, conform listei de plată a cheltuielilor asociaţiei de proprietari, în avans sau pe baza facturilor emise de furnizori, cota de contribuţie ce le revine la cheltuielile asociaţiei de proprietari, inclusiv cele aferente fondurilor din asociaţia de proprietari.
Pe lista de plata a asociatiei de prop. vor trebui inregistrate si cele zece apt. Vor fi trecute cu zero persoane, iar administratoriul le va repartiza doar costuri pe cota-parte indiviza de proprietate, la fel ca si celorlalti proprietari.
Trebuie sa aveti o decizie a com. executiv, decizie pe care va trebui sa o aduceti si la cunostinta patronului, avand in vedere si cele aratate de catre dl. moderator mai sus.
Succes!