valoarea indemnizatiei presedintelui de asociatie este dispusa de adunarea generla,comitetul executiv functie de marimea asociatiei de proprietari ,de bagajul de activitate
Conform dispozitii in domeniu ,presedintele de asociatie este factorul decizional care in cadrul comitetului executiv analizeaza problemele curente ale asociatiei si dispune masurile necesare asigurarii bunei activitati a asociatiei a administrarii ,gestionarii ,intretinerii si reparatiilor partilor comune din imobilul de locuit in comun
Functia de presedinte de asociatie este complexa chiar daca din exterior,locatarii nu acorda importanta activitatii presedintelui de asociatie
Este foarte adevarat ca sunt asociatii de proprietari unde presedintele exercita cu respect si cu buna credinta responsabilitatea de reprzentant legal pentru care se implica efectiv si continu pentru ca activitatea asociatiei de proprietari sa se desfasoare in limitele legal prevazute
Este la fel de adevarat ca exista multi presedinti de asociatie care o data alesi in functie se multumesc sa beneficieze lunar de indemnizatie,nu exercita cu respect si cu buna credinta obligatiile asumate ,mai mult isi manifesta simpatiile si antipatiile fata de locatari
Legea 230/*2007
Articolul 31
(1) Presedintele asociatiei de proprietari reprezinta asociatia in derularea contractelor si isi asuma obligatii in numele acesteia. El reprezinta asociatia de proprietari in relatiile cu tertii, inclusiv in actiunile initiate de asociatie impotriva unui proprietar care nu si-a indeplinit obligatiile fata de asociatie sau in procesele initiate de un proprietar care contesta o hotarare a adunarii generale a proprietarilor.
(2) Presedintele asociatiei de proprietari supravegheaza si urmareste aplicarea hotararilor adunarii generale, respectarea prevederilor statutului si acordului de asociere, precum si aplicarea deciziilor comitetului executiv. Acesta, in functie de situatie, poate propune comitetului executiv sau adunarii generale, dupa caz, masuri impotriva celor care nu respecta regulile, regulamentele, hotararile si deciziile asociatiei de proprietari, conform prevederilor legale si statutare.
Articolul 30
(1) Comitetul executiv, reprezentat de presedintele asociatiei de proprietari, are urmatoarele atributii:
a) duce la indeplinire hotararile adunarii generale si urmareste respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere ale asociatiei de proprietari;
b) emite, daca este cazul, decizii scrise privind reguli pentru ducerea la indeplinire a hotararilor adunarilor generale si pentru respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere, precum si alte decizii ce privesc activitatea din asociatia de proprietari;
c) intocmeste proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si pregateste desfasurarea adunarilor generale;
d) reglementeaza folosirea, intretinerea, repararea, inlocuirea si modificarea partilor proprietatii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietatii comune;
e) intocmeste sau propune planuri de masuri si activitati si urmareste realizarea lor;
f) supravegheaza desfasurarea tuturor activitatilor din cadrul asociatiei de proprietari, in mod special situatia incasarilor si platilor lunare;
g) pentru scopul si activitatile asociatiei de proprietari, angajeaza si demite, incheie si reziliaza contracte;
h) isi asuma obligatii, in nume propriu sau in numele proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, privind interesele legate de cladire;
i) initiaza sau apara in procese, in nume propriu sau in numele proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, interesele legate de cladire;
j) stabileste sistemul propriu de penalizari ale asociatiei de proprietari pentru restantele afisate pe lista de plata ce privesc cheltuielile asociatiei de proprietari, conform prevederilor legale;
k) avizeaza documentele asociatiei de proprietari;
l) asigura completarea la zi a cartii tehnice a constructiei;
m) asigura urmarirea comportarii in timp a constructiei, pe toata durata de existenta a acesteia;
n) gestioneaza situatiile exceptionale si de criza;
o) exercita alte atributii care i-au fost conferite prin hotararile adunarii generale.
Articolul 51
(2) Privilegiul se inscrie in registrul de publicitate imobiliara al judecatoriei, la cererea presedintelui asociatiei de proprietari, pe baza extraselor de pe ultima lista lunara de plata a cotelor de contributie din care rezulta suma datorata cu titlu de restanta. Privilegiul se radiaza la cererea presedintelui asociatiei de proprietari sau a proprietarului, pe baza chitantei ori a altui inscris prin care asociatia confirma plata sumei datorate.
Articolul 10
(2) La solicitarea scrisa a proprietarului, presedintele si administratorul asociatiei de proprietari au obligatia sa elibereze in scris o adeverinta prin care sa prezinte situatia cheltuielilor privind intretinerea, defalcate pe datoria de baza si penalitati, precum si modalitatea de calcul al penalitatilor.
Articolul 20
(2) Notarii publici nu vor autentifica actele de instrainare fara o adeverinta din partea asociatiei de proprietari, care sa reprezinte dovada achitarii la zi a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari, eliberata in original sub semnatura presedintelui si a administratorului asociatiei de proprietari, cu precizarea numelui si prenumelui acestora, si cu stampila asociatiei de proprietari. Actele de instrainare incheiate cu nerespectarea acestei obligatii sunt nule de drept.
Articolul 23
(3) Adunarea generala ordinara se convoaca fie de presedintele asociatiei de proprietari, fie de comitetul executiv.
Indemnizatia depinde de nr de apartamente si darnicia proprietarilor.
Legea nr 230/2007 actualizata
Articolul 10
Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere, la orice document al acesteia.
(2) La solicitarea scrisa a proprietarului, presedintele si administratorul asociatiei de proprietari au obligatia sa elibereze in scris o adeverinta prin care sa prezinte situatia cheltuielilor privind intretinerea, defalcate pe datoria de baza si penalitati, precum si modalitatea de calcul al penalitatilor.
Articolul 36
Administratorul, persoana fizica sau juridica, are, in principal, urmatoarele atributii:
g) informarea trimestriala, in scris sau prin posta electronica, a proprietarilor, membrii asociatiei de proprietari, cu privire la situatia financiara cuprinzand toate elementele de cheltuieli, venituri, incasari si plati aferente asociatiei de proprietari, sub semnatura proprie si contrasemnata de presedintele si de cenzorul asociatiei de proprietari.
Articolul 481
Asociatia de proprietari, prin grija presedintelui asociatiei, va afisa lunar, la vedere, langa lista de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari, modalitatea de calcul in urma careia au rezultat sumele lunare de plata ale proprietarilor. Modalitatea de calcul va contine si va arata explicit toate costurile si sumele care formeaza totalul de plata al proprietarilor, respectiv modul de calcul si de repartizare a acestor cheltuieli catre proprietari.
Cati presedinti de asociatie respecta toate obligatiile prevazute de dispozitiile in vigoare ?