avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 294 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Infiintare PFA cu norma fixa de venit in ...
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Infiintare PFA cu norma fixa de venit in Prahova-domeniul IT(pas cu pas)

As dori ca in acest topic sa postez experienta mea in infiintarea PFA pe masura ce avansez in procesul de infiintare, autorizare, etc. Fac acest lucru deoarece pana acum am gasit multe diferente fata de Bucuresti de exemplu in relatia cu registrul comertului.
Primul lucru pe care l-am facut a fost sa merg la Registrul Comertului si sa fac rezervarea de nume. Adresa este:
Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Prahova
Ploiesti, Str. Vornicei Nr. 4, Cod postal: 100285
Tel.: 0244 / 543.427
Fax: 0244 / 519.631
E-mail: orcph@ph.onrc.ro
Director: Ilinca SIMIONESCU


Obs. Nu va obositi sa cereti informatii telefonice sau pe email pt ca e de prisos.
Revenind, am fost si am completat o cerere de verificare si rezervare a numelui PFA(atentie sa bifati si verificare si rezervare pe acea cerere). Am platit taxa de 14 RON si mi s-a spus sa revin a doua zi.
O alta mentiune este ca in Ploiesti este nevoie de acordul vecinilor pentru sediul profesional al PFA. Formularul se ia de la ORC.
Nu luati formulare de pe pagina www.onrc.ro deoarece, ca la romani, in Prahova acestea sunt putin diferite.

Un alt lucru foarte important(si diferit fata de alte judete) este ca in Prahova codurile CAEN 62XX nu sunt cu norma fixa de venit. Singurele care sunt cu norma fixa sunt 6311 si 6312 pentru care norma de venit pe anul 2009 este de 4500RON. Asadar, inainte de a demara procedura de infiintare interesati-va la Administratia Financiara de codurile CAEN acceptate.

Sediul DGFP Prahova
Adresa: str.Aurel Vlaicu nr.22
Ploiesti,jud.Prahova
Nr.telefon: 0244/407710
Nr.fax: 0244/593906
Biroul Asistenta Contribuabili
interior: 825
Adresa email: asistenta.prahova.ph@mfinante.ro


Va urma....
Ultima modificare: Marți, 20 Octombrie 2009
catalinu, utilizator
Cel mai recent răspuns: Laura Ciobeica , moderator 19:22, 9 Noiembrie 2010
Partea a doua....

Am fost si am depus dosarul pentru PFA. mai intai m-am dus cu chitanta de 14 RON si mi-am ridicat rezervarea de nume. Dupa asta am facut un dosar cu sina ce a cuprins urmatoarele:

-dovada verificare si rezervare nume PFA;
-copie CI certificata olograf"Conform cu originalul";
-copie diploma studii certificata olograf;
-formularul de acord al vecinilor;
-formularul de specimen de semnatura;
-act de vanzare-cumparare al apartamentului in care locuiesc legalizat la notar plus incheierea de intabulare(nelegalizata);
-contract de comodat realizat sub semnatura privata;
Nota: In legatura cu contractul de comodat....apartamentul in care locuiesc l-am cumparat dupa casatorie si astfel este si sotia tracuta in el. Astfel, a trebuit sa fac cu sotia un contract de comodat intre noi doi ca si proprietari pe de o parte si eu ca si PFA pe de alta parte. Modelul poate fi obtinut cu usurinta pe net. Daca nu aveam acel contract, sotia trebuia sa vina cu mine la depunerea dosarului si sa semneze o declaratie tip.
-formularele specifice ORC(nu luati formularele disponibile pe pagina oficiala a ORC deoarece cei din Ploiesti le au putin diferite);

Dupa ce dosarul a fost complet, m-am dus cu chitanta data de doamna de la ghiseu la casierie(et. 1) si am platit 135,7 RON dupa care m-am intors la ea si am mers impreuna la registratura sa depun dosarul. Termenul pentru solutionarea certificatului de inmatriculare este de 7 zile calendarisitce.

Pentru a va face o idee asupra documentelor necesare puteti sa va uitati si aici:
[ link extern ]
dar nu le luati pe acestea deoarece in Ploiesti sunt modificate.

Voi continua dupa ce ridic certificatul si merg la finante.
Salut.
De apreciat initiativa ta. Mai ales ca eu nici pana acum nu stiam cat este norma de venit pe IT in Ploiesti. Mentionez ca si eu am Pfa cu norma fixa de venit pe IT. Bine de stiut ca daca mai ai si carte de munca, poti sa duci o adeverinta de angajat de la firma unde lucrezi. Cu ocazia asta, taxele pe care le platesti se reduc la jumatate. Mai am si eu o intrebare:
Pana acuma nu mi-am facut contract nici cu casa de sanatate, nici la casa de pensii. Unde sunt obligat sa-mi fac si sa mai platesc taxe, tinand cont ca platesc deja pe cartea de munca pentru sanatate, pensii, somaj...

Multam fain si spor in continuare!
Avantajele de care beneficiezi cand esti in paralel angajat cu norma intreaga este ca platesti impozit in jumatatit la norma(impozit=(norma venit/2)*16%) iar din celelalte taxe trebuie sa platesti doar sanatatea(CAS=norma venit*5,5%). Asadar, pensii si sonaj nu mai trebuie platit.

Continuare....partea a treia...

A fost sotia si m-a inregistrat la finante(adresa de mai sus). Acolo a trebuit urmatoarele:
-dosar cu sina;
-copie certificat de inmatriculare;
-copie act constitutiv(unul dintre cele 2 acte pe care le primesti de la RC odata cu certificatul de inmatriculare);
-declaratia 220:[ link extern ]

Tips-uri pentru completare:

-natura veniturilor=Venituri comerciale;
-determinarea venitului net=Norma de venit;
-forma de organizare=Individual;
-obiectul principal de activitate=Servicii de informatica-CAEN 6311(cazul meu);
-data inceperii activitatii=Data de eliberare a Certificatului de inmatriculare;

Dupa completare se depune dosarul si se asteapta decizia de impunere prin posta.
Ultima modificare: Joi, 29 Octombrie 2009
catalinu, utilizator
Salut.
In curand o sa incep si eu demersurile pentru infiintarea PFA. Iti mai aduci aminte pe la ce birouri/ghisee ai fost cu dosarele? Multam.
Pai la RC am fost la parter, cum intrii in coltul stanga-fata pentru a completa cererea de verificare si rezervare a numelui. Taxa pentru aceasta se plateste la etajul 1.
La depunerea dosarului am fost la un birou langa doamna la care am facut rezervarea iar dupa ce dosarul a fost complet am fost impreuna cu ea tot la parter la un birou alaturat pentru a-l depune.
Pentru ridicare tb sa mergi la parter, cum intrii ultimul birou pe dreapta. E destul de greu de explicat deoarece la parter este open-space nu sunt birouri clasice cu usa.
La AF a fost sotia mea asa ca nu pot sa iti spun prea multe detalii.

Daca te mai pot ajuta cu ceva, nu ezita.
Succes.

Alte discuții în legătură

Contract de comodat kikitam kikitam pentru un sediu social al unei noi firme trebuie contract de comodat legalizat la notar ? si cu un model ma poate ajuta cineva ? (vezi toată discuția)
Contract de comodat razvanbonciu razvanbonciu Buna ziua Am nevoie de un contract de comodat pentru sediu social insa proprietarul trebuie sa plece in alta tara zilele acestea. Poate completa acest ... (vezi toată discuția)
Contract comodat pfa claudiaP claudiaP Spuneti-mi, va rog, daca un PFA incheie un contract de comodat pentru un apartament cu 3 camere unde mai locuiesc si alte persoane, cat la 100 are dreptul de ... (vezi toată discuția)