avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 562 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Amenda abuziva...cred
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Amenda abuziva...cred

Buna seara! Am luat o amenda in valoare de 360 ron din pricina ca circulam pe o strada aglomerata din iasi si la putina neatentie m-am incadrat pe banda care este destinata virajului la stanga. Semaforul fiind rosu pt. inainte, ca sa nu blochez banda m-am repliat in fata celorlalte masini care asteptau la semafor pentu verde. Un domn agent depolitie m-a oprit , a cerut actele la control, a plecat cu ele, dupa care mi-a spus ca am depasit coloana ,actele fiind deja in masina rutierei la completat amenda. Martor nu am pt ca eram singura in masina. Ce pot sa fac acum? Amenda mi se pare exagerata, plus de asta sunt studenta si ma intretin singura. Procesul verbal nu este completat deloc citet, si in cautarile mele pe internet am descoperit ca amenda nu este de 360 ron cum este scris , ci mai mica! Va rog un sfat! Eventuam am si poza la procesul verbal
Ultima modificare: Marți, 20 Octombrie 2009
cristinatomniuc, utilizator
Cel mai recent răspuns: madriann , utilizator 18:19, 22 Octombrie 2009
Art. 101 alin. (1) pct. 16 prevede: "Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută in clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săvarşite de persoane fizice:
16. nerespectarea regulilor privind circulaţia pe benzi;

Clasa a III de sanctiuni prevede 6 ... 8 puncte-amenda, adica amenda de 360 ... 480 lei. Prin urmare sunteti norocoasa. Vi s-a aplicat amenda minima.
annajanette a scris:

eu am luat amenda si puncte de penalizare ptr clacson.


:O pe asta n-am mai auzit-o #-o
OUG195/2002(A)
ART. 100
(1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a II-a de sanctiuni urmatoarele fapte savarsite de persoane fizice: