avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 918 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... SOMAJUL SI CONCEDIUL DE INGRIJIRE COPIL
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

SOMAJUL SI CONCEDIUL DE INGRIJIRE COPIL

sunt insarcinata in doua luni si as vrea sa stiu cate zile de concediu prenatal din cele 126 pot lua inainte de a naste.
ce se intampla daca in timp ce eu sunt in concediu medical , firma da faliment?
pot continua concediul medical cu somajul si apoi cu concediu prenatal si concediul de ingrijire copil?
dupa somaj poti beneficia de concediu ingrijire copil?

Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 09:24, 24 Octombrie 2009
Asiguratele sistemului public au dreptul, pe o perioda de 126 de zile calendaristice, la concediu pentru sarcina si lauzie.
Concediul pentru sarcina se acorda pe o perioda de 63 de zile inainte de nastere, iar concediul pentru lauzie pe o perioada de 63 de zile dupa nastere.
Concediile pentru sarcina si lauzie se pot compensa intre ele, in functie de recomandarea medicului si de optiunea persoanei beneficiare, in asa fel incat durata minima obligatorie a concediului de lauzie sa fie de 42 de zile calendaristice.
1. Perioada de somaj indemnizat este asimilat stagiului necesar pentru concediu crestere copil.
2. Pana va intra firma in faliment mai este, nu se intra intr-o saptamana sau o luna.
Pentru indemnizatia de cIC trebuie sa aveti u stagiu de 12 luni in ultimele 12 anterioare nasterii. In afara de realizarea stagiului prin perioada lucrata, se asimileaza si perioada de somaj sau de concedii medicale ca fiind stagiu.

Deci daca lucrati de mai mult de 2 luni, cred ca in orice situatie , chiar de faliment a firmei , veti putea realiza stagiul necesar prin cumulare cu somajul.
grace_r a scris: