avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 568 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Dizolvare asociatiei, sau nu? Ce se intampla daca da?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Dizolvare asociatiei, sau nu? Ce se intampla daca da?

In speta este vorba despre un imobil cu 12 apartamente, in care majoritatea proprietarilor au varsta senectutii si peste. Actualul presedinte ocupa functia de 6 ani cu o intrerupere de un an , fiindca nu am fost multumiti si am ales pe altcineva in locul lui. Timp de un an, asociatia a fost data in judecata, au fost o serie de reclamatii incepand cu primaria si terminand cu ANAF-ul, toate din partea fostului presedinte...asa deci, cel pe care l-am ales , nu a reusit sa faca nimic pentru bloc, a trebuit sa se prezinte in instanta si la tot felul de anchete, care nu au facut altceva decat sa consume timpul si energia omului, care intr-un an s-a declarat satul si a renuntat la functie. Neavand pe cine sa punem presedinte si fiindca niciunul dintre noi nu a vrut sa dizolve asociatia, ne-am zis sa-i mai acordam o sansa "fostului"...nu s-a facut nimic pentru bloc, acoperisul sta sa cada, nu stim niciunul dintre noi cati bani avem in contul de reparatii, avem promisiuni incepand cu.."maine" care nu mai vine fiindca mereu este "azi"!(daca intelegeti ce vreau sa spun). In luna august 2017, l-am vazut ultima oara pe d-nul presedinte, nimeni nestiind nimic de el...mai rau a fost ca nici administratorul nu stia nimic, daca am intrebat de contul bancar, nu a stiut nimeni daca si cat mai avem in cont, mereu existand scuza ca nu au acces la cont...Saptamana trecuta a aparut presedintele nostru care a facut o sedinta- fulger prin care ne-a anuntat ca el pleaca din nou, si sfatul lui ar fi sa-l lasam presedinte in continuare chiar daca nu va fi fizic in tara pe timp nelimitat...toate astea ca sa nu dizolvam asociatia...evident nimeni nu e de acord, si in unanimitate se doreste dizolvarea asociatiei. Eu, doresc sa stiu , in conditiile in care nu are cine sa ocupe aceasta functie, actualul presedinte pleaca din tara, deci chiar daca scriptic ramane in functie, e ca si cum nu e...ce se intampla daca dizolvam asociatia de proprietari? se poate infiinta o asociatie de locatari (preupunem...) sa fie fara statut juridic?...
Cel mai recent răspuns: jackie1967 , utilizator 17:05, 13 Decembrie 2018
Daca aveti infiintata asociatie de proprietari si exista echipa manageriala nu aveti cenzor/
comisie de cenzori sau administrator de imobil care sa detina evidenta sumelor din gestiunea asociatiei de proprietari?
Chiar daca presedintele este rar la fata,asociatia dv nu detine documente ?
Pentru a va informa complet si corect asupra drepturilor,obligatiilor ,limitelor de cpmpetenta studiati temeinic disp L nr 230/2007 si HG nr 1588/2007
Dispozitia in vigoare prevede ca in cazul in care presedintele de asociatie este in imposibilitate sa isi exercite atributiile,poate delega un vicepresedinte dintre memebrii comitetului executiv sa presteze provizoriu pentru 6 luni responsabilitatea d epresedinte
In situatia expusa cand presedintele in functie nu bunevoieste sa solutioneze sa clarifice problemele curente,nu se justifica sa ramana sa fie mentinut sriptic dar faptic sa se afle in strainatate
Nu se justifica in situatia in care exista infiintata asociatie de proprietari sa va complicati cu actele si actiunile necesare dizolvarii unei persoane juridice si infiintarii altei persoane juridice-in orice varianta tot este necesar sa existe echipa manageriala
Membrii comitetului sa analizeze responsabil prioritatile ,sa clarifice fondurile in evidenta eventual sa dispuna audit intern/raport a cenzorului pentru activitatea administratorului de imobil
Succes !
Deci, avem presedinte, un cenzor si administratorul... de membrii comitetului,ce sa va zic?sunt 2 (ambii la peste 75 de ani, practic sunt doar cu numele) ...Acum ca presedintele nostru e plecat din tara, cenzorul ocupa toate functiile posibile, practic "painea si cutitul " sunt la el in mana...administratorul are o imputernicire sa depuna banii in banca,si atat! Cenzorul are imputernicire sa scoata banii din banca,si totodata sa se ocupe de acte. Daca am rugat administratorul sa ne aduca un extras de cont, raspunsul dansului a fost mereu, ca el nu are acces la extras, doar cenzorul. Daca am apelat la cenzor, raspunsul dansului a fost, citez "maine ma duc la banca si scot un extras". Dar din pacate, acel maine nu a mai venit!...asa ca nu stie nimeni ce se intampla, mai avem sau nu bani acolo, drept pentru care cei din bloc au inceput sa refuze sa mai plateasca fondul de reparatii. Nici asta nu e o solutie...blocul are nevoie de bani, v-am spus ca acoperisul sta sa cada. Nu e normal ce se intampla! Eu, cel putin, nu am mai auzit pe nimeni sa se loveasca de astfel de probleme, unde mai punem si faptul ca suntem "o mana" de oameni! Repet, fiind oameni in varsta nu sunt compatibili cu functia de presedinte(nici presedintele nu e la prima tinerete!) Speram sa gasesc un sfat...daca dizolvam asociatia si ne gospodarim cum o faceam inainte, cand eram constituiti in asociatie de locatari, fara statut juridic, ce dezavantaje avem? Alta solutie nu vad...nu putem astepta sa moara dintre batranii nostrii ca sa vina altii mai tineri..pana atunci ne prabusim cu totul!
ce sa se intimple fara asociatie? contract cu furnizorii si gata! mai simplu si eficient!
nu i obligatoriu! daca nu sunteti in stare sa va administrati singuri condominiul sunt firme de administrare imobile! fara asociatii!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cine va tine dragilor in asociatie! Asociatie= CAP! AU APUS ACELE TIMPURI! PROPRIETATEA INSEAMNA INDIVIDUALISM!

ynocentta a scris:

Daca aveti infiintata asociatie de proprietari si exista echipa manageriala nu aveti cenzor/
comisie de cenzori sau administrator de imobil care sa detina evidenta sumelor din gestiunea asociatiei de proprietari?
Chiar daca presedintele este rar la fata,asociatia dv nu detine documente ?
Pentru a va informa complet si corect asupra drepturilor,obligatiilor ,limitelor de cpmpetenta studiati temeinic disp L nr 230/2007 si HG nr 1588/2007
Dispozitia in vigoare prevede ca in cazul in care presedintele de asociatie este in imposibilitate sa isi exercite atributiile,poate delega un vicepresedinte dintre memebrii comitetului executiv sa presteze provizoriu pentru 6 luni responsabilitatea d epresedinte
In situatia expusa cand presedintele in functie nu bunevoieste sa solutioneze sa clarifice problemele curente,nu se justifica sa ramana sa fie mentinut sriptic dar faptic sa se afle in strainatate
Nu se justifica in situatia in care exista infiintata asociatie de proprietari sa va complicati cu actele si actiunile necesare dizolvarii unei persoane juridice si infiintarii altei persoane juridice-in orice varianta tot este necesar sa existe echipa manageriala
Membrii comitetului sa analizeze responsabil prioritatile ,sa clarifice fondurile in evidenta eventual sa dispuna audit intern/raport a cenzorului pentru activitatea administratorului de imobil
Succes !

Alte discuții în legătură

Asociatie de proprietari fara comitet executiv cospreda cospreda buna ziua, Va rog frumos sa imi spuneti daca o asociaie de proprietari e \\\\"functionala\\\\" daca are in componenta sa un presedinte, 3 cenzori si o ... (vezi toată discuția)
Administrator bloc - renuntare la functie florentin86 florentin86 Buna seara, avem in bloc un administrator batranel care vrea sa renunte la functie pt ca toata lumea ii sare in cap iar el nu se mai simte apt, blocul nu are ... (vezi toată discuția)
Solicitare desfiinţare asociaţie de proprietari clauana clauana Se dă următoarea speţă: Asociaţie de proprietari „mamut” şi ca mărime şi ca vechime a structurilor de conducere. S-a transformat din asociaţie de ... (vezi toată discuția)