Exista o baza legala ca Adunarea generala a unei asociatii de proprietari sa oblige proprietarii unor apartamente inchiriate cu destinatie de locuinta sa plateasca lunar o suma (in cazul particular la care ma refer suma de 50 lei) in afara sumelor datorate pentru cheltuielile de intretinere curente ale apartamentelor si ale spatiilor comune? Suma susmentionata este intitulata pe chitanta de plata Fond special si nu se ofera nicio explicatie privind destinatia acestei sume. Va multumesc.
Proprietarii pot aproba strangerea unui fond cu caracter special dar trebuie precizat scopul, destinatia banilor, ex. achizitie lift, inlocuit cutii postale, etc.
Articolul 45_L230/2007
(1) Anul fiscal al asociaţiei de proprietari este anul calendaristic.
(2) Înainte de începutul următorului an fiscal şi pentru fiecare an fiscal ce urmează, comitetul executiv va pregăti şi va prezenta proprietarilor în adunarea generală un buget anual de venituri şi cheltuieli, suficient pentru a acoperi cheltuielile asociaţiei de proprietari, inclusiv fondurile necesare organizării şi funcţionării acesteia.
(3) Proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari au obligaţia să aprobe şi un fond de reparaţii anual, necesar pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii comune. Comitetul executiv va pregăti şi va prezenta adunării generale suma anuală necesară pentru constituirea sau completarea acestui fond, care se alimentează în avans, în tranşe lunare egale, prevăzute în lista de plată a cheltuielilor asociaţiei de proprietari. Plăţile pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii comune se vor face din fondul de reparaţii. Proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari pot aproba şi alte fonduri cu caracter special.
(4) Asociaţia de proprietari poate deschide unul sau mai multe conturi la oricare unitate bancară, în condiţiile legii.
Adunarea generala a membrilor proprietari poate decide constituirea de fonduri speciale
Intretinere si reparatii parti comune se realizeaza din fondul de reparatii
Va multumesc.
Din pacate, din legea 230, pe care o citisem inainte de a pune intrebarea aici, nu rezulta clar raspunsul la situatia mentionata de mine.
Intr-o adunare generala despre care nu am fost anuntata, si ale carei hotarari nu mi-ai fost transmise in scris, asa cum prevede legea 230, s-a propus, si se pare si aprobat, ca fondul special mentionat in intrebarea mea sa fie sustinut doar prin sume de la proprietarii care au apartamentul inchiriat, ceea ce eu cred ca reprezinta un abuz, intrucat nu am gasit nicio referire in lege conform careia proprietarul unui apartament inchiriat ar avea alte obligatii fata de Asociatia de proprietari in afara celor privitoare la plata cheltuielilor de intretinere ale apartamentului si ale spatiilor comune.
Mentionez ca aceste cheltuieli sunt achitate corect si in timp util si ca apartamentul este inchiriat in mod legal, cu contract de inchiriere inregistrat la Administratia Financiara, deci cu impozit platit corect pentru chiria incasata.
Articolul 46-Legea 230/2007 Toţi proprietarii au obligaţia să plătească lunar, conform listei de plată a cheltuielilor asociaţiei de proprietari, în avans sau pe baza facturilor emise de furnizori, cota de contribuţie ce le revine la cheltuielile asociaţiei de proprietari, inclusiv cele aferente fondurilor din asociaţia de proprietari.
Multumesc din nou.
Evident ca e adevarat ce scrie in lege. Problema e ca in lege nu scrie nicaieri ca vreo Asociatie de proprietari poate crea un fond care sa fie alimentat doar de proprietarii ale caror apartamente sunt inchiriate, mai ales ca acestia platesc corect toate celelalte cheltuieli si fonduri la care contribuie toti proprietarii si in plus, platesc in mod corect statului impozitul datorat in urma inchirierii apartamentului. Asa ca, eu in continuare consider abuziva crearea unui fond alimetat in mod sectar doar de categoria de proprietari mentionata.
Multumesc oricum pentru informatiile trimise.
Va doresc un sfarsit de saptamana cat mai placut.