Poate o asociatie de proprietari sa oblige proprietari de apartamente sa plateasca o anumita suma de bani pentru reparațiile spatiilor comune in afara asa zisului fond de rulment ? Si daca da in baza carei legi si cum se stabileste aceasta suma ?
Articolul 45-Legea 230/2007
(1) Anul fiscal al asociatiei de proprietari este anul calendaristic.
(2) Inainte de inceputul urmatorului an fiscal si pentru fiecare an fiscal ce urmeaza, comitetul executiv va pregati si va prezenta proprietarilor in adunarea generala un buget anual de venituri si cheltuieli, suficient pentru a acoperi cheltuielile asociatiei de proprietari, inclusiv fondurile necesare organizarii si functionarii acesteia.
(3) Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au obligatia sa aprobe si un fond de reparatii anual, necesar pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune. Comitetul executiv va pregati si va prezenta adunarii generale suma anuala necesara pentru constituirea sau completarea acestui fond, care se alimenteaza in avans, in transe lunare egale, prevazute in lista de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari. Platile pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune se vor face din fondul de reparatii. Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari pot aproba si alte fonduri cu caracter special.
(4) Asociatia de proprietari poate deschide unul sau mai multe conturi la oricare unitate bancara, in conditiile legii.
Articolul 46
Toti proprietarii au obligatia sa plateasca lunar, conform listei de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari, in avans sau pe baza facturilor emise de furnizori, cota de contributie ce le revine la cheltuielile asociatiei de proprietari, inclusiv cele aferente fondurilordin asociatia de proprietari.
Suma se stabileste functie de reparatiile necesare si cheltuielile aprobate prin bugetul de venituri si cheltuieli.
1-Fondul de rulment se utilizeaza strict pentru acoperire facturi furnizori ,prestatori de servicii.
Fondul de rulment nu se utilizeaza pentru reparatii parti comune condominiu
2-Art 45 L nr 230/2007 prevede fara exceptie obligatia proprietarilor de a constitui fond de reparatii
Ce bine că ați deschis acest subiect delicat al fondurilor unei Asociații de Proprietari, mai ales cel de Reparații, care este alimentat și din Fondul de Penalizări și din Fondul de Chirii !
Citind din Legea 230/2007, art. 45, alin. 3, văd acolo că scrie explicit că „Plățile pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune se vor face din Fondul de Reparații.”
Textul e extrem de clar: „PLĂȚILE LUCRĂRILOR DE REPARAȚII DIN ASOCIAȚII SE FAC DIN FONDUL DE REPARAȚII.”
Dar ce ne facem în cazul în care așa-zișii șefi ai Asociației noastre n-au plătit niciodată, niciun ban (cel puțin la scara mea și a mamei mele) din acel Fond de Reparații, care a ajuns la uriașa sumă de ... 1 miliard de lei vechi !
În cazul ăsta, care mai e scopul acelui fond dacă nu se achită nimic de acolo pentru reparațiile comune din condominiul nostru, acesta fiind un fel de F.N.I., folosit pentru „liniștea noastră” ?
Pe scara mea nu s-a mai zugrăvit și văruit de 30 de ani, dar penalii noștri șefi stau cu cei 1 miliard de lei în acel Fond, fără a-i folosi la reparații sau pentru alte lucrări pe proprietățile comune, așa cum îi obligă legile ?
Ce putem face în cazul expus de mine, știind că ei ne cer mereu bani pentru aceste fonduri a căror destinația nu o mai știm care e ?!
Am putea să refuzăm plata lunară a acelui Fond, care numai pentru reparații nu e destinat ?