avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 822 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Când o să primesc FISA DE LICHIDARE
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Când o să primesc FISA DE LICHIDARE

Am lucrat un an și trei luni la o societate S. R L în construcții . . Am depus cerere concediu de odihna și totodată demisia. Amândouă cererile le-am înmânat patronului.
I-AM zis ca vreau sa imi iau concediu, (eu aveam deja făcute amândouă cererile...una de concediu și cealaltă de demisie cu aceeași data de depunere 17 nov.2017).Stiam ca se va supăra... și va "tipa". A și zis :. "concediu și după aia demisia... ai... ca nu sunt prost"!
Mi-a zis fa și cererea de concediu și demisia! Eu le avem deja făcute pentru ca dacă nu-mi primea cererea de concediu i-o înmânam pe cealaltă de demisie.
Știam ca.... și dacă îți dai demisia, ai dreptul să-ți plateasca banii pe concediu(dacă nu l-ai luat) pe anul precedent.
Prostia mea care am făcut-o este ca am depus ambele cereri( concediu și demisie) cu aceiași data de 17nov.2017.De la aceasta data eu nu m-am mai prezentat la munca ca fiind în concediu și demisionat.
Patronul când a primit cererile a zis ca vorbim la telefon.
Din noiembrie 2017 și pana în ziua de azi( au trecut 4 luni) patronul ma duce cu vorba ca nu a dat la nimeni din șantier pana acum banii pe concediu și... sa stau liniștit pentru ca are sa ia de la cineva câteva sute de milioane și atunci o sa ne dea și banii și fisa de lichidare. Ma va suna.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:09, 22 Martie 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1. Potrivit art.7 alin.6 din HG nr.905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, “la solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat şi certificat pentru conformitate, sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.

De asemenea, art.34 alin.5 din Legea nr.53/2003 – Codul Muncii, republicata, modificata si completata,dispune c , la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acestam durata activitatii, salariul, vechime in munca, in meserie si in specialitate.

2. Angajatorului in revin, in principal, urmatoarele obligatii:
....
c) sa acorde salariatilor toate drepturile ce decurg din lege, din contractul colectiv de munca aplicabil si din contractele individuale de munca;
....

Prin urmare, neplata drepturilor salariale poate face obiectul :
- unei sesizari la ITM-ul in raza caruia acel angajator isi are sediul social

In sesizare veti specifica datele dvs de identitate , precum si neregulile savarsite de catre angajatorul dvs in legatura cu relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca . De exemplu, neplata salariului, neplata diurnei , neinregistrarea demisiei, neplata orelor suplimentare, neacordarea repausului saptamanal etc.

ITM-ul va constata incalcarea legislatiei muncii , va putea trasa ca masura prezentarea dovezii de plata a salariului si va putea sanctiona - indirect - cu avertisment sau cu amenda pe angajator, dar - atentie - nu-l poate obliga pe angajator sa va plateasca salariile restante.
Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.

- unei actiuni in instanta la Tribunalul in raza caruia aveti domiciliul sau locul de munca.
Singura autoritate in stat care il poate obliga pe angajator este instanta de judecata. Actiunea se depune la Tribunalul in a carui raza aveti domiciliu sau locul de munca , in termen de 3 ani de la data de cand trebuia sa va plateasca salariile. Actiunea este scutita de plata taxelor judiciare.

- unei proceduri de mediere.
Medierea conflictelor de munca poate interveni atat in faza extraprocesuala (inaintea declansarii unui proces in fata instantelor de judecata) cat si in etapa procesuala (dupa ce s-au formulat cereri de chemare in judecata, apeluri sau recursuri).
Pentru medierea conflictelor individuale de munca sunt aplicabile prevederile art. 73 alin. (2) din Legea nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, cu modificarile si completarile ulterioare. ( art. 178 (2) din Legea 62/2001 a Dialogului social).
Ultima modificare: Joi, 22 Martie 2018
Cornel Vasile, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Trebuie să semnz "fisa de lichidare dacă patronul nu mi-a dat banii pe concediu de odihna? damian10 damian10 În urma demisiei Patronul mi-a zis ca banii pe concediu o să-mi dea când o sa încaseze niște FACTURI.De când am depus demisia a trecut 5 luni. Eu o ... (vezi toată discuția)
Reținerea salariului de către patron Bella82 Bella82 Patronul nu vrea să îmi de-a salariul până nu merg să îmi dau demisia,este legal să îmi rețină salariul? (vezi toată discuția)
Contract individual de munca Matache Mihaela Matache Mihaela Buna seara,m-am angajat cu contract de munca la o clinică stomatologică pe postul de asistent medical generalist...doamna doctor mi-a facut contract ... (vezi toată discuția)