Va salut, de curand am cumparat un telefon de la un barbat destul de in varsta. Acesta m-a asigurat ca totul functioneaza perfect la el (si chiar asa era, nu exista nici macar urma de zgarietura pe acesta).
Dupa ce am ajuns acasa, am constatat ca difuzorul nu se mai aude si display-ul isi pierde culoarea. Am contactat vanzatorul care mi-a spus sa le inlocuiesc eu.
Mentionez ca vanzatorul sustine ca are factura si garantia si ca mi le poate oferi peste 2 saptamani, din cauza faptului ca abia se mutase in alt apartament (acest fapt este real, am fost la noul apartament cand am cumparat telefonul).
Problema mea este urmatoarea:
1. Indivitul m-a asigurat ca totul merge bine si de fapt nu era asa si am o banuiala ca nici factura/garantia n-o sa le primesc.
2. Daca merg la politie, se poate rezolva ceva (presupun ca telefonul inca are amprentele sale, nu l-am curatat?
3. Daca merge el la politie si sustine ca i-am furat telefonul (el avand actele), pot pati ceva?
Ok. Puteti depune plangere la politie insa parerea mea este ca plangerea se va clasa, deoarece litigiul este de competenta instantelor civile (sau eventual al mediatorilor).
Ca sa-l chemati in judecata pe vanzator este posibil, insa in principiu va trebuie probe, or dvs nu aveti o hartie, un contract, o chitanta sau altceva (sau daca le aveti este foarte foarte bine, le puteti folosi). Asa incat, aveti la dispozitie mai multe variante: fie o rezolvati amiabil, returnati telefonul si primiti banii, fie insistati sa va dea factura si certificatul de garantie (asta oricum trebuie sa o faceti, pentru ca actele respective va apartin) si apoi mergeti si reparati telefonul, fie invocati in instanta civila garantia contra viciilor bunului vandut in temeiul art.1709-1710 cod civil (puteti sa lecturati si dvs remediile inicidente, este simplu de accesat). Desigur, daca nu va descurcati va trebuie suport de specialitate.