Este o asociație înființată în 1999. În 2001 a avut loc o Adunare Generală extraordinară și a fost adoptată cu unanimitate de voturi înființarea unei filiale. În statut s-a desemnat și președintele filialei. Actul adițional al Statului a fost depusă la judecătoria competentă, dar nu au fost luate alte măsuri în privința înființării filialei.
Acum, după 17 ani, se poate cere înființarea filialei respective pe baza statutului? (Este de menționat că statutul asociației din 2005 nu a fost modificat, și conține nemodificat prevederile referitoare la înființarea filialei.) Cine poate cere înregistrarea filialei?
Eventual președintele sau prezidiul asociației centrale poate să emite o adeverință, sau o împuternicire pe numele unei membru al asociației în privința înființării filialei?
Filiala desi va avea personalitate juridica, nu este independenta, si de infiintat si desfiintat o face organizatia - mama. Deci organizatia-mama trebuie sa faca demersurile. Le poate face si conducerea desemanta pentru acea filiala, dar ca mandatara a conducerii organizatiei-mama. Legea nu prevede o expirare a actelor, dar ar cam trebui considerate caduce dupa atatia ani, in care filiala nu a functionat,... in conditiile in care legea impune minim o sedinta AG pe an pentru o asociatie....