Este normal/legal sa mi se ceara cerere scrisa catre angajator in scopul obtinerii "Fisei de identificare a factorilorilor de risc la locul de munca" pe care il ocup de 15 ani deja? Multumesc anticipat.
In cadrul instruirii ssm, angajatorul are obligatia informarii lucratorilor asupra riscurilor profesionale la care acestia sunt expusi.
Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-Art. 13 În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, angajatorii au următoarele obligaţii:
e) să elaboreze instrucţiuni proprii, în spiritul prezentei legi, pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate în muncă, ţinând seama de particularităţile activităţilor şi ale locurilor de muncă aflate în responsabilitatea lor;
h) să asigure informarea fiecărei persoane, anterior angajării în muncă, asupra riscurilor la care aceasta este expusă la locul de muncă, precum şi asupra măsurilor de prevenire şi de protecţie necesare;
Persoana care va solicita sa faceti cerere scrisa catre angajator nu cunoaste legislatia. Puteti sa-i faceti un "bine" - sa informati angajatorul, in scris, cu nr. de inregistrare/ data asupra solicitarii facute dvs.
Daca nu primiti acest material/ nu sunteti instruit cu acest material puteti sesiza ITM in scris, cu nr. de inregistrare/ data.
Factorii de risc la locul dvs. de munca ar trebui sa se regaseasca in instructiunile proprii ssm.
Fisa de identificare a factorilor de risc este un document cu care angajatorul trimite lucratorul al medicul specialist de medicina muncii cu care are incheiat contract de prestari servicii medicale in vederea examinarii medicale la angajare sau periodice.
Faceti diferenta intre materialul de identificare si evaluare riscuri la locurile de munca in baza caruia se intocmeste fisa de identificare a factorilor de risc la locul de munca. Materialul trebuie sa va fie accesibil, fisa o vedeti doar cand va trimite la examinare medicala.