Buna ziua!
Am o nelamurire la urmatoarea problema.urmaeza sa achizitionam un soft pentru Prelucrare date de management,. Sa stabilit valoarea pana in15.000 euro, (cumparare directa), dar dupa aceea trebuie sa achitam un abonament lunar pentru actualizare si asistenta . Intrebarea este: incheiem contract pentru achizitionare soft(licenta, etc) si separat un contract pentru actualizare si asistenta tehnica (tot cu aceeasi firma). E corect sau trebuie sa stabilm valoare cu tot cu abonament si atunci nu mai facem cumparare directa pentru ca suma depaseste 15.000 euro??.Multumesc pentru raspunsuri si as dori daca se poate si prevederil legale.
Buna ziua!
LICITATIE!!!PUNCT...
In pret intra si abonamentul sau orice plata ulterioara veti face!
Se face un singur contract in care veti trece si pretul abonamentului precum si obligativitatea firmei câstigatoare de a asigura service si intretinere!
Daca firma va ofera doar soft-ul ce faceti mai apoi cu eventualele defectiuni(inevitabile!):">?
O zi buna!
Solutie: prin contractul de furnizare stabiliti ca obligatoriu, inclus in pretul de furnizare service-ul (actualizare + asistenta) pentru o perioada definita - de regula 12 luni (dar pot fi si mai putine - 6 de exemplu). Pentru a achzitiona prin cumparare directa acest contract nu poate depasi 15000 euro.
"Art. 25
(1)Autoritatea contractantă are obligaţia de a estima valoarea contractului de achiziţie publică pe baza calculării şi însumării tuturor sumelor plătibile pentru îndeplinirea contractului respectiv, fără taxa pe valoarea adăugată, luând în considerare orice forme de opţiuni şi, în măsura în care acestea pot fi anticipate la momentul estimării, orice eventuale suplimentări sau majorări ale valorii contractului."
Dupa aceasta perioda incheiati un contract de servicii (intretinere, actualizare, etc) printr-o procedura de negociere conform art 122 alin b) din OUG 34/2006 invocand motivele tehnice (service-ul nu poate fi asigurat decat de SC X, furnizorul produselor).