avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 453 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Recuperare avans croitorie rochii
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Recuperare avans croitorie rochii

Buna ziua,

Va povestesc situatia mea pe scurt:

Pe 28.02.2018 am incheiat un contract de vanzare cu o firma de croitorie rochii mirese si s-a achitat un avans in val. de 1000 RON. Modelul a fost stabilit de comun de acord atunci, s-a confirmat dantela si a ramas sa gaseasca un material ( un detaliu, ciucuri ).

Pe 20 martie contactam furnizorul sa vedem daca au pregatita rochia pentru probe si daca au gasit un material ( ciucuri ) pe care nu il avea la momentul semnarii contractului dar pe care si l-a asumat. Am primit raspuns negativ.
Pe 29 martie ne spune iar ca nu reuseste sa gaseasca.
Pe 5 aprilie contactam noi din nou sa vedem situatia, tot fara materialul necesar.
Pe 18 aprilie contactam iar sa vedem daca a gasit materialul, nimic.

Pe 2 mai am apelat din nou sa vedem situatia, ne-a spus ca rochia ar fi in mare parte realizata dar cauta materialul acela, ne-a trimis o poza cu materialul dar nu se potrivea cu modelul.

Astazi pe 3 mai ne-a mai trimis cateva modele de material dar am sunat si i-am comunicat ca vrem sa incetam colaborarea, este mult prea tarziu sa discutam optiuni de materiale si ca am dori restituirea avansului, lucru ce a fost refuzat.

Cateva mentiuni:
Pe tot parcursul desfasurarii contractului nu au existat solicitari de modificare a modelului din partea noastra.
Pana la data de 3 mai nu am fost chemati la nici o proba ( 2 probe minim mentionate in contract ).
Nu am refuzat prezentarea la probe.
Am oferit la sf. martie incep aprilie poze cu materiale acceptate de noi precum si datele de unde pot fi achizitionate.
Am refuzat materialele prezentate pe 2 si 3 mai nefiind corespunzatoare modelului.
Pe 2 mai am contactat alt croitor de rochii pentru a reusi sa finalizez o rochie pana la nunta, e posibil sa spuna ca vrem anularea contractului fiindca am gasit altceva...

Convorbirile au avut in cea mai mare parte loc pe WhatsApp si telefonic (90% whatsapp).

Termenul de livrare pe contract este "sf. aprilie".
Un articol mentioneaza: " Termenul de livrare va fi stabilit la semnarea contractului ca o data aproximativa de catre ambele parti si va avea o marja de 15 zile pentru eventualele decalari legate de termenul de livrare a materialelor de catre furnizorii vanzatorului".
In contract este mentionat si: " In cazul anularii contractului de catre client, vanzatorul retine integral avansul." Nu cer "anularea" comenzii cu restituirea avansului ca urmare a neindeplinirii ei.


Alte discuții în legătură

Restituire avans! andreeazet andreeazet Buna ziua! Va rog daca ma puteti lamuri intr-o situatie destul de neplacuta! Am discutat cu o clienta pentru confectionarea a 7 rochii de domnisoare de onoare ... (vezi toată discuția)
Achizitionari bunuri si nerespectarea termenului de livrare Diana_Dienush Diana_Dienush Buna ziua, As dori o recomandare din partea dvs. Problema sta in felul urmator: Am fost recent la magazinul X de bijuterii si am cerut sa ne prezinte ... (vezi toată discuția)