Mi-am dat demisia in 15.02.2018 si nu mi se da decizia de inchidere si fisa de lichidare ( nu stiu daca asa se numesc !!!). Am nevoie de ele pentru Casa de pensii. Cum sa procedez ?
1. Ati depus o solicitare scrisa la angajator pentru a vi se elibera asa ceva?
2. HG 905/2017
art.7
.......
(3) La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia copii ale documentelor existente în dosarul personal, în termen de 15 zile lucrătoare de la data solicitării.
(4) Documentele sunt eliberate în copie certificată pentru conformitate cu originalul de către reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana împuternicită de angajator.
.......
Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM incălcarea de către angajator a prevederilor art. 7 alin. (3) - (6) din HG 905/2017.
3. Nerespectarea legilor si a altor acte normative care reglementeaza domeniul muncii, relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca poate fi sesizata Inspectoratului Teritorial de Munca si/sau Inspectiei Muncii.
Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.