As dori sa ma lamuresc intr-un aspect daca se poate.
Pe scurt :
De curand autoturismul meu a fost avariat ca urmare a unui furt si astfel am fost nevoit sa apelez catre firma de asigurare casco. Astfel dupa ce a fost facuta constatrea daunei de catre asigurator a trebuit sa ma adresez unui service ce nu era in lista celor cu care colabora asiguratorul ( aveam nevoie de un service autorizat pentru a nu pierde garantia). Am platit reparatia urmand ca asiguratorul sa ma despagubeasca in baza contractului incheiat intre mine si asigurator.
Ceea ce m-a deranjat a fost faptul ca atunci cand am depus actele pentru despagubire am fost obligat sa depun facturile in original (facturi emise pe numele meu si nu pe numele firmei de asigurari) precum si chitantele. Am solicitat asiguratorului sa faca copii xerox si sa imi inapoieze originalele insa fara succes, deoarece aceasta era procedura lor.
Va rog sa imi spuneti daca este legal ca cineva sa iti retina facturile si bonurile fiscale originale atata timp cat tu le-ai achitat, deoarece as dori sa intocmesc o reclamatie in aceasta privinta.
Pentru asigurator,facturile reprezinta dovada costurilor pe care le-a suportat(despagubirea acordata).
Procedura nu este singulara,niciun asigurator nu va accepta copii in acest caz.Parerea mea.
Ati achitat dv. dar ulterior aceasta suma v-a fost virata(sau urmeaza sa fie) in cont sau platita prin caserie.
Cu acele facturi nu va puteti inregistra in contabilitate,spre exemplu,cata vreme nu a fost o cheltuiala in ceea ce va priveste,raportandu-ne la despagubirea ulterioara.
Este ilegala nu retinerea documentelor in original de catre Asigurator, ci plata daunei pe baza unor copii ale documentelor originale.In momentul cand primiti decontarea acelor facturi, la ce va mai trebuiesc originalele?Pentru decontarea banilor platiti de dvs.?Depuneti numerarul in casa si stingeti datoria(avansul spre decontare) sau prin nota contabila daca ,despagubirea este platita in contul firmei.(in cazul in care autoturismul apartine unei p.j.)
De fapt, toate documentele depuse la dosarul de dauna trebuie depuse in original(mai putin autorizatia de reparatie/p.v. de accident al politiei care ajung la reparator).
Exista si o explicatie:decontarea cheltuielilor nu se poate face legal decat o singura data(pe baza originalului)
reclamatia o puteti face in cazul in care apreciati ca nu ati fost integral despagubit sau asiguratorul a tergiversat nejustificat plata daunelor.
In rest, depunerea actelor care dovedesc plata reparatiilor, in original, la asigurator, e legala.
Platitorul final trebuie sa faca plata in baza documentelor originale, fiind ilegala asa cum au sustinut colegii plata finala in baza unor copii. Deci asiguratorul va face plata in baza documentelor originale, urmand contabila dvs. sa stinga datoria in baza acesteia. Nu sunt contabil asa ca nu va pot da mai multe amanunte insa in cazul in care contabila dvs. nu stie sa faca acest lucru gasiti-va o alta contabila.