avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1195 soluții astăzi

Joi, 6 februarie, are loc evenimentul: AI Act: De la reglementare la implementare - Ghid practic de conformare pentru companii. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Angajare la firmă făcută de contabil, fără ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Angajare la firmă făcută de contabil, fără știrea administratorului. Cum poate fi tras la răspundere, ținând cont de faptul că nu mai lucrează pentru mine?

Buna ziua. As dori sa stiu in ce masura l-aș putea.trage la răspundere pe fostul contabil al firmei,care a ținut contabilitatea firmei in perioada februarie-iulie 2017 și nu si-a înregistrat contractul personal la ITM,tot timpul găsea motive ba ca a uitat,ba.ca nu a avut timp.Incet am început sa-mi pierd încrederea în el.La sfârșitul lunii iunie 2017 i-am cerut sa-mi predea actele firmei.Raspunsul lui a fost ca ma costa 1200.00 lei dacă vreau actele.I-am cerut factură și chitanța pentru bani ,la.care răspunsul lui a fost,că dacă vreau actele îi dau banii și bineînțeles că au fost și câteva cuvinte jignitoare la adresa mea ca .Am hotarat sa nu merg eu după acte,am dat banii surorii mele și ea.a mers.in 31 iulie 2017 după acte.Dupa ce le-a verificat noua contabilă a constatat,că angajase pe firma pe fosta lui sotie(pt.o zi)și pe administratoarea unei firme la care este contabil.Cea di urma a fost angajată pe firma din aprilie 2017 până 30 iulie 2017,a doua zi a predat actele.Aceste două contracte nu erau intre acte,eu am aflat de.ele când au ajuns contractele la noua contabilă.Am insistat să mi le trimită,le-a trimis pe emailul meu însoțit cu un mesaj de amenințate.Eu a trebuit să plătesc din urmă toate contribuțiile la stat pentru această doamnă.Va rog sa ma ajutati cu câteva sfaturi ce as putea face sa fie tras la raspundere.Multumesc.
Ultima modificare: Duminică, 6 Mai 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 14:46, 9 Mai 2018
Domnul contabil era abilitat sa semneze contracte de munca in locul dumneavoastra? Din cate stiu eu, semnatura de pe aceste contracte este a administratorului. Daca nu avea dreptul, dat de dumneavoastra in mod explicit (delegatie, fisa postui), atunci acele contracte nu sunt legale.Daca avea dreptul sa semneze contracte de munca, cum platea salariile pentru angajatii de care nu stiati? Trebuia sa scada de undeva aceste salarii, chiar daca nu le dadea in realitate.
Contabilul nu avea drept de semnătură. Nu mă pricep la contabilitate și nu pot sa-mi explic cum a putut face aceste lucruri fără acordul administratorului?
Prin savarsirea unor fapte care tin de dreptul penal a putut face asa ceva

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Preluare societate prin cesiune ALINAfenesan ALINAfenesan buna ziua, va rog sa ma ajutati cu raspunsuri pentru urmatoarea situatie: o societate aflata in inactivitate temporara (suspendata) este preluata de catre un ... (vezi toată discuția)
Contabilitate firma rox_ann07 rox_ann07 Am infiintat in martie o firma cu activitate online, fara salariati, unic asociat, neplatitoare de tva. Am achizitionat cateva produse dar inca nu am deschis ... (vezi toată discuția)
Fals in acte maria2484 maria2484 Buna seara! as dori, daca se poate, sa-mi raspunda si mie cineva in masura: am fost angajata la o firma iar sefii impreuna cu, contabila s-au ocupat de acte, ... (vezi toată discuția)