avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 301 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reziliere contract de telefonie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reziliere contract de telefonie

Am si eu o mare nelamurire legata de rezilierea unui contract de telefonie si internet.
Mama mea si a facut un abonament de telefonie in loc de cartela prepay ( a plecat sa cumpere cartela si a iesit cu abonament pe 2 ani la telecom)
Dupa ce am realizat ce abonament a incheiat l-am reziliat in ziua urmatoare urmand sa platim costurile primei luni. ( adica 11 minute vorbite ).
De aici o intreaga nebunie.Multiple telefoane primite prin care I se spune sa plateasca initial abonamentul pe un an,apoi altcineva pe 6 luni- cum ca nu are dreptul sa se razgandeasca fara sa plateasca aceste taxe suplimentare.
Eu stiu ca e dreptul fiecarui consumator sa se razgandeasca in 14 zile de la incheierea unui contract. In Romania nu se aplica?
In contract este stipulat doar daca termini contractul candva inainte de termen nu in primele 14 zile.
Multumeac anticipat
Ultima modificare: Vineri, 4 Mai 2018
Ralucarara, utilizator
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 06:38, 8 Mai 2018
Depinde ce spune contractul....
Contractul spune ca daca inchei inainte de tremen trebuie sa platesti lunile ramase ori 50 la suta ori Valoarea pe luna fara tva. E corect daca ai folosit abonament 6 luni si te razgandesti.. atunci DA .platesti taxa de reziliere...
Dar daca tu ai reziliat in 24ore...Nu ai folosit decat o zi abonamentul ....sa platesti 24 luni...mi separe o aberatie.
Contractul nu spune ce se intampla daca Te razgandesti in 14 zile....
Dar În Monitorul Oficial exista legea nr. 427/2014 in care legiuitorul a stabilit, prin OUG 34/2014, dreptul consumatorului de a se putea retrage din contract fără costuri, în termen de 14 zile de la încheierea sa. Anterior acestor modificări, consumatorul se putea retrage în termen de 10 zile...
E gresita gandirea mea?
Multumesc anticipat
Da ! Rezilierea unui contract de telefonie este o mare aventura. In mod sigur contractul spune fix ce vor ei. Magaria se stie, dar nimeni nu a rezolvat problema. Au o putere de convingere nemaipomenita si daca te-a prins nu mai scapi. Si e valabila indiferent de retea.
În românia,firmele preferă încă folosirea acelor contracte care conțin clauze prestabilite. Consumatorul aderă la acel contract, așa cum a fost întocmit, fără posibilitatea de a negocia. Sunt clauze care sfidează prevederile legale de multe ori, și sunt denumite clauze abuzive. Pentru așa ceva, vă puteți adresa cu o sesizare către OPC. Asta dacă vă mai atenționează în continuare să plătiți ce zic ei că aveți de plătit.
Multumesc de raspuns.
M am adresat biroului OPC iar raspunsul a fost exact cum spune ti dumneavoastra.citeaza punctual 3 de contract care stipuleaza plata taxelor in case de intrerupere prematura de contract.nici opc nu clarifica situatia in speta...terminarea contractului in primele 14 zile si dreptul consumatorului de a renunta la contract.
Mi se pare o aberatie...

Alte discuții în legătură

Imposibilitate tehnica transfer responsabilitate abonament telefon prcostin prcostin Buna seara. Detin un abonament pe persoana juridica la Telekom si doresc transferul de responsabilitate catre persoana fizica,eu fiind eligibil avand ... (vezi toată discuția)
Abonament telefonie mobila lole lole salut! am un abonament la vodafone pe care nu-l folosesc deloc! as vrea sa-l inchid,dar trebuie sa platesc o taxa de 125euro! exista vreo modalitate de-al ... (vezi toată discuția)
Taxa reziliere telefonie mobila Felixya Felixya Buna ziua. In data de 22 oct 2012 se incheiau cele 24 luni contractuale cu Vodafone pentru abonament si telefon. Pe data de 2 oct 2012 (aproximatie, nu mai ... (vezi toată discuția)