Va rog sa ma ajutati cu informatii privind obligatiile celui care utilizaeaza precursori de explozivi, cinform Legii 49. Lucrez intr-un laborator in care se utilizeaza reactivi cuprinsi in lista din Regulamentul (UE) nr. 98/2013. din Lege am inteles ca trebuie notificat IGPR cu privire la detinere si apoi inregistrarea Registrului la Politia locala. A facut cineva acesta inregistrare? Ce documente trebuie sa duc ? Multumesc!
Trebuie sa cititi cu atentie legea si in special:
Art. 9 (3) În vederea monitorizării tranzacţiilor efectuate cu precursori de explozivi restricţionaţi, operatorii economici ţin evidenţa strictă a acestora, sub forma unui registru anume destinat, în care înscriu pentru fiecare tranzacţie efectuată cel puţin următoarele:
a) datele de identificare ale vânzătorului/cumpărătorului — denumire societate/persoană fizică autorizată, sediu social, cod unic de înregistrare —, precum şi datele de identificare ale reprezentantului care face vânzarea/cumpărarea — nume, prenume, seria şi numărul actului de identitate:
b) date despre precursorul de exploziv restricţionat vândut/achiziţionat, precum cantitate, tip, data vânzării, respectiv data livrării, locul livrării, metoda de plată, numele şi prenumele persoanei care face vânzarea/achiziţia;
c) informaţii referitoare la cumpărător, din care să rezulte dacă este cumpărător final sau cumpărător re vânzător. (4) Registrul prevăzut la alin. (3) este şnuruit şi numerotat de către operatorul economic, iar înainte de utilizare se înregistrează la unitatea teritorială de poliţie — structura arme, explozivi şi substanţe periculoase — in a cărei rază de competenţă îşi are sediul social, respectiv punctul de lucru operatorul economic. Registrul se păstrează la sediul social al operatorului economic şi se arhivează 5 ani de la terminarea acestuia.
Art. 11. — (1) Înaintea începerii activităţii cu precursori de explozivi restricţionaţi, operatorii economici comunică punctului naţional de contact decizia de numire a persoanei responsabile de activitatea cu precursorii de explozivi restricţionaţi şi a înlocuitorului acesteia, precum şi lista prevăzută la art 8 alin. (1).
(2) Decizia de numire a persoanei responsabile şi a înlocuitorului acesteia conţine date şi informaţii referitoare la nume, prenume, telefon şi/sau fax, adresa de poştă electronică, funcţia şi atribuţiile expres stabilite pentru supravegherea operaţiunilor cu precursori de explozivi restricţionaţi şi desfăşurarea acestora cu respectarea reglementărilor în vigoare.
(3) Orice modificare a datelor şi informaţiilor prevăzute la alin. (2) se comunică de îndată punctului naţional de contact, dar nu mai târziu de 5 zile de la data la care a intervenit modificarea.
Art. 14. — (1) Raportarea prevăzută la art. 9 alin. (1) se realizează de persoana responsabilă sau de înlocuitorul acesteia şi cuprinde toate datele pe care le deţine referitoare la tranzacţia suspectă, furtul sau dispariţia semnificativă de precursori de explozivi.
(2) În cazul raportării ce vizează furturi sau dispariţii semnificative de precursori de explozivi realizate în condiţiile art. 9 alin. (1), punctul naţional de contact sesizează imediat organul local al poliţiei pe a cărui rază de competenţă s-a produs evenimentul pentru efectuarea de verificări în condiţiile legii.
(3) Inspectoratul General al Poliţiei Române, precum şi celelalte autorităţi şi instituţii publice cu competenţe în domeniu asigură confidenţialitatea datelor furnizate de operatori economici potrivit alin. (1), precum şi a datelor de identificare ale acestora.
In rezumat:
1. Luati un registru pe care il numerotati, snuruiti si sigilati (stampila firmei pe ceara).
2. Desemnati responsabilul prin decizie interna si comunicati decizia de numire a acestuia la Punctul national de contact. Aceasta adecizie va trebuie si cand inregistrati registrul la politie.
Mergeti la politie pentru inregistrare registru.
3. Pastrati registrul la sediul firmei.
Politia va verifica la fata locului modul cum ati respectat legea privind depozitarea, etichetarea, evidenta miscarilor precursorilor, informarea autoritatilor in cazurile prevazute de lege, etc.
Multumesc...asta am citit ...mi-am si intocmit Registrul.
Intrebarea era:
Ce documente afara de decizii imi trebuieswc La IGPR Bucuresti pentru inregistrare?
In lege nu sunt alte mentiuni in acest sens, in afara prezentarii registrului.
Pentru verificare vor cere, probabil, documentul care atesta anuntul facut la Punctul national de contact, decizia de numire a responsabilului, lista cu precursori, posibil instructiuni proprii pentru gestionarea precursorilor, etc.
Fiecare inspectorat de politie/ sectie de politie are regulile sale daca nu scrie expres in lege.
In mod normal ar trebui sa apara un Ordin al ministrului de interne cu precizari.
Ideea este preluata din Registrul de substante toxice.