Va rog sa ma lamuriti in ce conditii intr-o institutie publica poate fi numita in vederea exercitarii CFP un functionar public cu studii superioare tehnice (inginer) care are un curs postuniversitar de Managementul institutiilor publice facut la universitate timp de 1 an in care a studiat si modulele Finante publice si cel de Bazele Contabilitatii, are vechime intr-o functie publica mai mare de 3 ani dar nu neaparat in domeniul financiar contabilitate. Am citit Anexa 8 din Ordinul MFP 522/2003 si parca nu prea ma incadrez in cond precizate acolo. Precizez ca am lucrat la salarizare in domeniul privat 4 ani si jumatate.
Totusi este o oportunitate si doresc ca totul sa fie legal si clar pt toti cei implicati.
Conditiile obligatorii prevazute la art.3 din anexa 8 sunt foarte clare:
3. Pot fi numite, in vederea exercitarii controlului financiar preventiv propriu, persoanele care sunt angajate ale entitatii publice sau, dupa caz, au capacitatea legala de a incheia un contract pentru indeplinirea acestei atributii si care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
....................................................................................................................................
e) au studii superioare economice sau juridice. Prin exceptie, cand nu exista persoane cu pregatire superioara, care sa indeplineasca prezentele conditii, pot fi numite pentru exercitarea controlului financiar preventiv propriu si persoane cu studii medii de specialitate economica;
f) au o vechime efectiva in domeniul finantelor publice de minimum 3 ani, in cazul institutiilor publice si de minimum 3 ani in domeniul financiar-contabil, in cazul celorlalte entitati publice;
Din cele relatate de dvs., chiar nu va incadrati in conditiile de studii si vechime.:)
Prin urmare, ramane la latitudinea celor ce au competenta de numire si de emitere a acordului asupra acestei numiri.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.