avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 294 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Fond de reparatii solicitat unui nou proprietar ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Fond de reparatii solicitat unui nou proprietar nefiind incasat de la vechiul proprietar

Buna ziua,
va urmaresc forumul de ceva vreme intrucat am devenit recent proprietarul unui imobil intr-un bloc de 3 etaje si va apreciez efortul de a ne lumina din punct de vedere juridic si nu numai.
Va rog sa ma sfatuiti cu privire la cateva aspecte pe care le voi enumera punctual :
Precizare foarte importanta, asociatia nu are nici presedinte, vice sau comitet executiv. Are doar cenzor si administrator.
1. Am devenit proprietar in luna aprilie si saptamana aceasta a avut loc o sedinta a AP pentru a se stabili cum se va cheltui fondul de reparatii strans pana acum. Administratorul mi-a adus la cunostina verbal ca dupa ce se va executa lucrarea de inlocuire a usilor de acces in scara si zugravirea scarii eu voi fi nevoit sa achit 600 de lei, aceasta suma fiind stransa in transe la fondul de reparatii de la ceilalti proprietari pe perioada anului 2017, mai putin de la apartamentul cumparat de mine.
2. Fiind intrebat de ce nu a adunat aceasta suma de la fostul proprietar si de ce i-a eliberat adeverinta cu zero datorii in vederea vanzarii apartamentului, administratorul a motivat ca din moment ce nu au avut loc reparatiile ("legea zice" - nu a putut sa indice articol) e moral sa nu ii ceara, ci sa ii impute noului proprietar care va beneficia de reparatii. S-a aparat ca legea nu interzice returnarea fondului de reparatii si din acest motiv a eliberat adeverinta pt. vanzare. Va rog sa opinati cu privire la aceste afirmatii.
3.Dupa ce i-am adus la cunostinta ca asociatia nu are presedinte, administratorul sustine ca poate fi mandatat de membrii asociatiei sa semneze si contracteze lucrarile mai sus enumerate. Este adevarata aceasta informatie?

Avand in vedere cele mai sus relatate va rog sa ma sfatuiti cum ar trebui sa procedez, intrucat nu dispun de aceasta suma de bani si nici nu consider ca fiind logica argumentatia lui si din pacate nu am gasit articol in lege care sa interzica returnarea fondului de reparatii in mod expres ci doar "...F.Rep. nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari" (art. 24. alin. 5 - L1588/2007)
Singurele precizari despre returnare se fac pentru fondul de rulment.(art. 24 alin .4 - L.1588/2007).
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri !

Cel mai recent răspuns: Marian George , utilizator 10:41, 12 Mai 2018
Articolul 46-L230/2007
Toţi proprietarii au obligaţia să plătească lunar, conform listei de plată a cheltuielilor asociaţiei de proprietari, în avans sau pe baza facturilor emise de furnizori, cota de contribuţie ce le revine la cheltuielile asociaţiei de proprietari, inclusiv cele aferente fondurilor din asociaţia de proprietari.

Administratorul avea obligatia sa incaseze fond de reparatii de la toti proprietarii, legea este suficient de clara, in caz contrar trebuia sa puna penalizari. De situatie se face vinovat si cenzorul care avea obligatia sa verifice listele de plata.
Cum asociatia nu are presedinte si comitet situatia este destul de complicata, administratorul este angajatul asociatiei si nu reprezinta asociatia in relatia cu tertii, aceasta atributie o are presedintele, prin urmare contractele se semneaza de presedinte si nu de catre administrator, administratorul nu este reprezentantul legal al asociatiei. Dvs trebuie sa achitati contributiile la fondurile asociatiei aprobate prin hotarare a ad generale, si nu contributii suplimentare hotarate de catre administrator. Il instiintati pe administrator ca veti contesta listele de plata, inclusiv in instanta.
fondul de reparatii nu se restituie. Nu trebuia sa dea adeverinta.
Ma gandesc ca cei care au facut greseala sa o repare acum. Poate chiar gasiti alte solutii pentru acel fond de reparatii: de ce nu, sa se impute cuiva.
Ultima modificare: Vineri, 11 Mai 2018
Dr.Virgil Dan Amza, Evaluator
1-Daca asociatia de proprietari nu are presedinte este interesant cine a semnat raporturile juridice pentru administratorul de imobil si pentru cenzor
Cine semneaza listele lunare de intretinere ?
2-Conform dispozitii in vigoare fondul de reparatii nu se restituie deponentului,ramane in gestiunea asociatiei de proprietari
3-Administratorul de imobil este angajatul asociatiei de proprietari cu limita de competenta de executie hotarari ale adunarii generale,decizii ale comitetului executiv si ale presedintelui de asociatie
4-
administratorul sustine ca poate fi mandatat de membrii asociatiei sa semneze si contracteze lucrarile mai sus enumerate.

Legiuitorul nu a prevazut dispozitii in aceasta directie
5-(4) Fondul de rulment încasat se poate restitui în situaţiile de schimbare a domiciliului sau a dreptului de proprietate, dacă prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosinţei locuinţei nu se stipulează altfel, precum şi în situaţiile în care cheltuielile lunare scad conform deciziei comitetului executiv, la cererea proprietarului.

(5)
L.1588/2007

Nu este lege ci norma de aplicare a legii nr 230/2007 respectiv HG nr 1588/2007
Art 24 Asociaţia de proprietari va constitui un fond pentru repararea părţilor de construcţii/instalaţii aflate în proprietate comună, fond cu perioadă de folosire limitată, care va fi depus în contul asociaţiei de proprietari şi nu va putea fi folosit decât cu acordul adunării generale a asociaţiei de proprietari, în conformitate cu bugetul de venituri şi cheltuieli.

Legiuitorul a dispus fara exceptie obligatia asociatiei de proprietari la restituirea fondului de rulment in cazul transferarii dreptului de proprietate asupra bunului imobil si retinerea fondului de reparatii in gestiunea asociatiei de proprietari
Referitor la constituirea fondului de reparatii aveti dreptul sa solicitati sa constituiti valoarea prin plata esalonata de transe
@cyan : i-am adus la cunostina articolul mentionat insa dumnealui sustine in continuare ca din moment ce lucrarea nu a fost efectuata nu avea de ce sa ii colecteze/retina fondul de reparatii.
Am intrebat administratorul despre ideea penalizarilor, insa se pare ca nu a fost constituit un asemenea fond in cadrul asociatiei de proprietari si nici nu a fost aleasa vreo modalitate de penalizare.

@Dr. Virgil Dan Amza : am gandit si aceasta varianta, din punctul meu de vedere sa fie imputat celui care nu l-a colectat, respectiv administratorul si celui care a eliberat si semnat adeverinta cu 0 datorii

@ynocentta:
1. raporturile juridice dintre administrator si asociatia de proprietari au fost semnate acu mult timp cand asociatia avea presedinte (care ulterior si-a dat demisia)
Listele de intretinere sunt semnate doar de adrministrator si de cenzor. Insa cenzorul este doar cu numele, in sensul ca nu prezinta implicare ci doar sa fie la numar.
2. Acest aspect l-am sustinut si eu in discutia cu dumnealui insa mi-a spus ca daca nu ii arata unde scrie in lege asa ceva, nu exista. (principiul tot ce nu este interzis este permis)
5. Cu fondul de rulment am aflat situatia, acesta nefiind restituit fostului proprietar intrucat nu a solicitat restituirea si este in suma de 143 de lei.

"Referitor la constituirea fondului de reparatii aveti dreptul sa solicitati sa constituiti valoarea prin plata esalonata de transe" - din punct de vedere legal (si din pctul meu de vedere) consider ca acest fond de reparatii trebuia strans deja, iar mie in calitate de nou proprietar sa imi fie imputat de la data achizitionarii imobilului si nu toata suma de 600 de lei. (va rog sa ma contraziceti daca gresesc.)
Ultima modificare: Sâmbătă, 12 Mai 2018
Marian George, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

fond de rulment si fond de reparatiiam achizitionat un apartament la 1 sept 2020 si m-am ... Drajneanu Drajneanu Fond de reparatii si fond de rulment Buna ziua, Am achizitionat un apartament la 1 sept 2020 si m-am mutat la 1 nov 2020. Asociatia de loc imi cere sa ... (vezi toată discuția)
Fond rulment asociatie de proprietari christiank christiank Buna ziua.Am o intrebare legata de acest fond de rulment strans de cei de la asociatia de proprietari: este legal ca banii stransi sa fie folositi in scopul ... (vezi toată discuția)
Presedinte nou asociatie proprietari - probleme dupa decesul adminstratorului cipex cipex Buna ziua, in urma decesului administratorului/casier al asociatiei de proprietari din care fac parte au aparut urmatoarele situatii: - s-a constatat ca nu ... (vezi toată discuția)